На демонстрацията присъстваха още транспортният министър Ивайло Московски и шефът на столичния "Метрополитен" Стоян Братоев.

"Направена е поръчка за 18 метровлака, 12 от които трябва да дойдат до края на септември, а останалите - до края на ноември", съобщи министър Московски. Общата поръчка за новите метровлакове е за 153 млн. евро и е инвестирана от ОП „Транспорт”.  Самите мотриси  са изключително модерни, качествени, с всички нови технологии, спестяващи енергия. Те са кооперирано производство между Русия и Япония, допълни министърът.

По думите на столичния кмет с новите мотриси се очаква 25% по-нисък разход на енергия. Те ще се движат и по двете линии.
При втория метродиаметър ще се върви в началото с 12 влака и постепенно ще се увеличават, така че да бъде ефективно и да бъдат максимално натоварени, а не да пътуват празни, уточни кметът.

Министър Ивайло Московски и кметът Йорданка Фандъкова показаха на журналистите на какъв етап е строителството на метростанциите от втория лъч – "Сердика 2", Лъвов мост, Централна ж.п. гара, Мария Луиза, Хан Кубрат, "Надежда". От една метростанция към друга журналистите се придвижваха с помощта на подвижна платформа.

Проектът за разширение на столичното метро се финансира по Оперативна програма "Транспорт". Участъкът "Надлез Надежда - пл. Св. Неделя - кв. Лозенец" е с дължина 6,5 км и 7 метростанции. Участъкът "ж.к. Обеля - ж.к. Надежда - Надлез Надежда" е с дължина 4,15 км и 4 метростанции.
Другият лот, който беше финансиран по ОП "Транспорт", между кв. "Младост 1" и бул. "Цариградско шосе" е вече готов и пуснат в експлоатация.

Мерки за сигурност


Полицията предприема допълнителни мерки за сигурност, които се съгласуват с Метрополитена. Над 350 са инсталираните камери в момента в метрото. Данните от тях се съхраняват един месец. По идея на полицията патрулират и охранители с кучета, основно за проверка на съмнителни багажи, каза Стоян Братоев. Според него обаче не всички включени мерки за сигурност трябва да бъдат оповестявани.
ИЗБРАНО