Shutterstock
МС одобри изграждането на магистрала до Видин
Правителството прие проекторешението за изграждане на скоростен път до Видин и тунел под Петрохан.
За тунела под Петрохан премиерът Бойко Борисов обяви, че държавата го подготвя за концесия.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков каза, че този проект е логичното продължение на програмата за управление на правителството. Той посочи, че ще се изградят шест участъка по пътя от Видин от Ботевград.
Максималният срок, в който този път трябва да е готов, е началото на 2022 г., като в този срок се включват и евентуални обжалваеми процедури.
Оптимистичният вариант е до 2021 г., уточни министър Нанков. Той допълни, че до 10 дни ще бъдат обявени обществените поръчки за най-тежките участъци, които ще бъдат завършени до 2020 г.
Пътят ще струва общо 1,6 млрд. лв. Финансовият ресурс не е планиран в бюджета на МРРБ за 2018 г., но ще бъде осигурен на база на постъпленията от бъдещите приходи на базата на тол таксите и електронните винетки - системата, която в момента се изгражда.
Регионалният министър поясни, че трасето ще бъде изградено извън населените места. Част от пътя - до Монтана, ще е с габарити на автомагистрала. В тежкия участък - от Ботевград до Мездра ще бъде скоростен път - с по две платна в движение, информира още Николай Нанков.
Тунелът под Петрохан ще бъде даден на концесия, обяви премиерът Борисов. "Виждате, че тук 1,6 милиарда ще отидат. Няма финансово-икономическа обосновка към момента за тунел под Петрохан. Затова се разбрахме да го предлагаме на инвеститори, които идват в България", заяви Бойко Борисов.
Той допълни, че държавни пари към момента не може да се обещаят, но ще бъдат подготвени всички процедури за бъдещата концесия. По думите му ще се направи опит за публично-частно партньорство в тази посока.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков каза, че този проект е логичното продължение на програмата за управление на правителството. Той посочи, че ще се изградят шест участъка по пътя от Видин от Ботевград.
Максималният срок, в който този път трябва да е готов, е началото на 2022 г., като в този срок се включват и евентуални обжалваеми процедури.
Оптимистичният вариант е до 2021 г., уточни министър Нанков. Той допълни, че до 10 дни ще бъдат обявени обществените поръчки за най-тежките участъци, които ще бъдат завършени до 2020 г.
Пътят ще струва общо 1,6 млрд. лв. Финансовият ресурс не е планиран в бюджета на МРРБ за 2018 г., но ще бъде осигурен на база на постъпленията от бъдещите приходи на базата на тол таксите и електронните винетки - системата, която в момента се изгражда.
Регионалният министър поясни, че трасето ще бъде изградено извън населените места. Част от пътя - до Монтана, ще е с габарити на автомагистрала. В тежкия участък - от Ботевград до Мездра ще бъде скоростен път - с по две платна в движение, информира още Николай Нанков.
Тунелът под Петрохан ще бъде даден на концесия, обяви премиерът Борисов. "Виждате, че тук 1,6 милиарда ще отидат. Няма финансово-икономическа обосновка към момента за тунел под Петрохан. Затова се разбрахме да го предлагаме на инвеститори, които идват в България", заяви Бойко Борисов.
Той допълни, че държавни пари към момента не може да се обещаят, но ще бъдат подготвени всички процедури за бъдещата концесия. По думите му ще се направи опит за публично-частно партньорство в тази посока.