Dir.bg
Колко струват изпитните стаи на ДАИ за листовките?
Колко струват „белите стаи“ на ДАИ, в които се провежда теоретичният изпит на шофьорския курс – т.н. листовки?
Този въпрос изплува, след като бе уволнен бившият шеф на ДАИ София Кънчо Димитров. За оборудването на стаите са платени, според него, 1,8 млн. лева.
В Дир.бг разполагаме с документ, в който Димитров изрично задава този въпрос. Причината е, че явно първоначално е имало една концепция за направата на т.нар. „бели стаи“, а в един по-късен етап тя се видоизменя.
От самостоятелни стаи, концепцията става отделни седящи места, които са разделени едно от друго с преграда. Всяко място, на което се полага изпит, се наблюдава от няколко камери. Така курсистът няма как да се опита да преписва, защото всичко се записва. Във всяка стая има служител на ДАИ, който следи за реда на изпита, а отделно от това има и контролен център, в който други служители наблюдават всички стаи, в които се провеждат изпити. Физическото наблюдение се извършва на два етапа, за да няма възможност за спекулации.
„Много се говори за т.н. „бели стаи“, в които се провеждат изпитите по теория за получаване на СУМПС на кандидат водачи. Афишира се, че те били шумоизолирани и т.н. В системата на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ има около 220 такива отделени с ПДЧ (пресовани дървени частици) СЕДЯЩИ МЕСТА, А НЕ ОТДЕЛНИ СТАИ и 29 скенер устройства и съответното оборудване, което едва ли струва повече от 800 000 лева, а тях са платени 1,8 млн. Лева с ДДС. Редно е да бъде извършена експертна проверка на реалната цена на тази поръчка и дали при възлагането са спазени правила за ЗОП, посочва бившият шеф на ДАИ София в сигнал от юли месец 2017-а.
Припомняме, че Кънчо Димитров обяви, че е уволнен, защото подавал сигнали до институциите за корупция в системата, но без резултат.
Димитров подчерта, че причината за отстраняването му били сигнали за продажба на книжки, благодарение на които миналата година бяха арестувани 12 служители на ДАИ.
Димитров разкри, че още през юни миналата година са се опитали да го принудят да подаде молба за напускане, но той отказал. След това излязъл в болнични.
Именно фактът, че седем месеца е бил в болнични беше изтъкнат като мотив за отстраняването му от министър Московски.
"Това е писмо от Министерството на здравеопазването, с което ни казват, че той е представил фалшив болничен лист, за да го няма 7 месеца на работа", обяви министърът.
От Дир.бг сме отправили запитване до Министерството на транспорта за коментар по темата и очакваме отговор.
В Дир.бг разполагаме с документ, в който Димитров изрично задава този въпрос. Причината е, че явно първоначално е имало една концепция за направата на т.нар. „бели стаи“, а в един по-късен етап тя се видоизменя.
От самостоятелни стаи, концепцията става отделни седящи места, които са разделени едно от друго с преграда. Всяко място, на което се полага изпит, се наблюдава от няколко камери. Така курсистът няма как да се опита да преписва, защото всичко се записва. Във всяка стая има служител на ДАИ, който следи за реда на изпита, а отделно от това има и контролен център, в който други служители наблюдават всички стаи, в които се провеждат изпити. Физическото наблюдение се извършва на два етапа, за да няма възможност за спекулации.
„Много се говори за т.н. „бели стаи“, в които се провеждат изпитите по теория за получаване на СУМПС на кандидат водачи. Афишира се, че те били шумоизолирани и т.н. В системата на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ има около 220 такива отделени с ПДЧ (пресовани дървени частици) СЕДЯЩИ МЕСТА, А НЕ ОТДЕЛНИ СТАИ и 29 скенер устройства и съответното оборудване, което едва ли струва повече от 800 000 лева, а тях са платени 1,8 млн. Лева с ДДС. Редно е да бъде извършена експертна проверка на реалната цена на тази поръчка и дали при възлагането са спазени правила за ЗОП, посочва бившият шеф на ДАИ София в сигнал от юли месец 2017-а.
Припомняме, че Кънчо Димитров обяви, че е уволнен, защото подавал сигнали до институциите за корупция в системата, но без резултат.
Димитров подчерта, че причината за отстраняването му били сигнали за продажба на книжки, благодарение на които миналата година бяха арестувани 12 служители на ДАИ.
Димитров разкри, че още през юни миналата година са се опитали да го принудят да подаде молба за напускане, но той отказал. След това излязъл в болнични.
Именно фактът, че седем месеца е бил в болнични беше изтъкнат като мотив за отстраняването му от министър Московски.
"Това е писмо от Министерството на здравеопазването, с което ни казват, че той е представил фалшив болничен лист, за да го няма 7 месеца на работа", обяви министърът.
От Дир.бг сме отправили запитване до Министерството на транспорта за коментар по темата и очакваме отговор.