Броят на жертвите от корабокрушението вече е шест, 14 души се водят за изчезнали, сред тях и дете. Днес екипите, които продължават да претърсват полупотъналия кораб, са открили шестата жертва на втората палуба, в тази част на кораба, която още е над водата. Тялото е на пътник. Мъжът е бил със спасителна жилетка.

Компанията собственик на корабa - "Коста Крочиере", припомни по-рано в комюнике, че италианското правосъдие е разпоредило ареста на Франческо Скетино, срещу когото има тежки обвинения, предаде Франс прес, цитирана от БТА.

Скетино отрича да е направил нещо нередно. Според прокуратурата обаче той се е приближил „нелепо близо до остров Джилио”. Капитанът посочва, че скалите не са били маркирани на морската карта.
„Под нас трябваше да има вода. Бяхме на около 300 метра от скалите, не трябваше да ударим нищо”, каза Скетино пред италианска телевизия.

В същото време компанията собственик на частично потъналия кораб "Коста Конкордия" увери, че нейните процедури за действие при извънредни ситуации отговарят на международните стандарти и че Скетино е завършил с успех всички образователни програми в тази сфера.

Капитанът е постъпил на работа в "Коста Крочиере" през 2002 г. като служител в областта на сигурността и през 2006 г. е бил повишен в капитан на кораб. Компанията освен това отбеляза, че всички членове на екипажа имат упражнение по евакуиране на пътниците на кораби на всеки две седмици и че пасажерите преминават инструктаж до 24 часа след своето качване на борда.

Снощи бе съобщено, че капитанът на луксозния кораб е бил засечен на сушата, докато продължавала евакуацията на пътниците, съобщи пред Асошиейтед прес представител на италианската брегова охрана. Офицери от бреговата охрана приканили капитана да се върне на кораба и да изпълни дълга си, докато бъдат евакуирани всички, но той отказал.
Скетино отрича твърденията, че е напуснал „Коста Конкордия” преди края на евакуацията. „Ние бяхме последните, които напуснахме кораба”, твърди той.

Скетино ще бъде разследван за непредумишлено убийство и изоставяне на кораба. Според италианските закони капитан, изоставил кораба си в опасност, може да бъде осъден на затвор до 12 години, предаде АП.

Много оцелели разказаха за сцени на "апокалипсис" и паника, с борба между туристите за качване на спасителните лодки, които при това членовете на екипажа не успявали да спуснат във водата.

На авариралия лайнер е имало и осем българи
. Седем от сънародниците ни са част от екипажа на кораба, а един е сред пътниците. Те не са пострадали при инцидента.

Италианската асоциация на потребителите обяви, че ще поска от компанията собственик на лайнера обезщетение от 10 хиляди евро за всеки от преживелите трагедията пътници, предаде БНР.

Италия предупреди днес за екологична бомба, причинена от катастрофата на големия круизен кораб, който е потънал в област с изключителни природни красоти в Тосканското крайбрежие, предаде АФП, цитирана от "Фокус".
„Това беше нашият кошмар. Резервоарите на плавателния съд бяха пълни с гориво. Става въпрос за плътен дизел, който може да потъне до морското дъно. Това би било бедствие”, коментира Корадо Клини, италианският министър на околната среда, в интервю пред в. „Ла Стампа”.

В най-лошия случай, горивото може да „се излее в морето, замърсявайки изключително много крайбрежието и повлиявайки на живота на птиците”.