Това обяви Любомир Петров от Консорциум „Електронно здравеопазване” в ефира на bTV.

Фирмите, които поддържат системата от създаването й през 2009 г., обявиха преди дни, че прекратяват ангажимента си заради изтичане на договора си с Министерството на здравеопазването. Ведомството се забави с процедурата за нов конкурс с мотива, че се опитва да постигна по-ниска цена. Така се появи риск в спешните центрове да се върнат към писането на адреси на хартия.

"Променихме решението си, защото сме социално отговорни компании - всичките, които участваме в този консорциум. За да бъдат служителите на „Спешна помощ” и гражданите спокойни, решихме да продължим да поддържаме системата до избирането на нов доставчик”
, подчерта Петров.

Консорциумът ще работи за своя сметка, докато трае процедурата.

„Ако се проточи прекалено дълго време, ще дискутираме с МЗ (…) 2-3 месеца ще издържим”, добави той.

Петров уточни, че е възможно да се постигне по-ниска цена от плащаните до момента 180 000 лв. месечно. По думите му не било такъв проблем

"Поддържаната от „Електронно здравеопазване” система е само един от каналите за връзка между телефон 112, центровете за спешна медицинска помощ и линейките, като евентуалното й спиране не би създало проблем за гражданите", заяви Пенка Георгиева от пациентската организация „Заедно с теб”. Тя посочи, че е обсъждала въпроса с ресорния министър проф. Николай Петров.

По думите й даже и в малките населени места има още възможности за контакт със спешните екипи, като проблем би било единствено липсата на джипиес, който да покаже на диспечера къде е линейката.

Що се отнася до записите на обаждания, Георгиева отбеляза, че всяка връзка на гражданин с телефон 112 се пази в системата на спешния телефон. По думите й е "малко обидно", че фирмите са отстъпили чак след обществена натиск.