Затова и повечето от тях избират именно произвеждани в съответната страна марки. С малки изключения.

Иначе по традиция изборът на автомобил е своеобразна реклама на постиженията на икономиката на съответната страна и е задължително първите хора във властта да използват това.

Доналд Тръмп е известен отдавна с прекрасния си гараж от спортни автомобили и свръхмощни мотоциклети. Преди да стъпи в Белия дом, той се гордееше с автомобилната си колекция. И навярно, ако беше емир в Дубай, би предпочел да се качи на някой от своите автомобили, но като президент на САЩ това е невъзможно.

Специално за него компанията „Кадилак“ разработи лимузина, смятана за максимално защитена-Beast-2 . Тя си има солидна конструкция, бронирани стъкла, способни да издържат изстрел от непосредствена близост от голямокалибрен пистолет, както и от снайперска пушка от по-голямо разстояние.

Специална защита има и на мястото, предназначено за президента - 20- сантиметрова броня, съставена от сплав от титан, керамика и алуминий защитава това място откъм гърба.

Китайският държавен глава Си Дзинпин е избрал произведена в страната му кола - HongQi HQE L9, уникален автомобил, който може да се закупи от всеки гражданин, ако може да си позволи да плати цената му на пазара.

Разбира се, президентският вариант е различен от серийния - така например вместо традиционната седалка отзад има само едно кресло за президента. Има и други екстри, създадени специално за защитата на президента, но те не се огласяват публично.

Сред известните подобрения е шибидах, от който Си Дзинпин се появява на официални събития, просто ставайки от креслото си. Външно автомобилът напомня на популярните преди години съветски лимузини „Чайка“, но няма нищо общо с тях по отношение на двигател и защитеност.

Японският премиер Синдзо Абе разполага с два варианта за избор на автомобил. Първият е Lexus LS 600h L, с хибриден двигател, и подчертава отношението на премиера на страната към защита на околната среда.

Вторият е Toyota Century, сглобен специално за премиера ръчно от производителя, разполага с двигател с мощност 280 к.с. и натъпкан със секретни все още японски технологии. Японският император използва същия автомобил, но с мощност от 350 к.с., специална разработка, сглобен ръчно, както и премиерският автомобил.

При императорският обаче има и някои специфични допълнения - например при отваряне на вратата от мястото, където стои той, автоматично се появява стъпало, за да може слизането от колата да е максимално удобно.

Френският президент Еманюел Макрон най-често използва Citroen DS 7 Crossback, който обаче не е специално брониран и защитен. Въпреки това, президентът държи на този автомобил и явно не смята, че срещу него може да бъде извършено покушение.

Иначе, изборът му е добър. Колата има максимално отварящ се покрив, така че президентът да се появи свободно и да помаха на хората, салонът е решен в стилен черен кожен интериор. Фаровете му са специални, силни и неподходящи за сериен автомобил. В него са внедрени и всички проверени технологии на автомобилостроенето от последната година.

Лидерите на бившия СССР също са използвали произведени в страната им автомобили. Сталин е имал ЗИС-115, Хрушчов – ЗИЛ-111, Брежнев – ЗИЛ-114. След 1990 година обаче тази практика е изоставена и лидерите на Русия преминават на автомобили, произведени зад граница.

В момента колата, на която се появява президентът Владимир Путин е огромната бронирана лимузина Mercedes-Benz S600 Guard Pullman. Тя е надеждно защитена от евентуално нападение със стрелково оръжие или граната и има двигател с мощност от 517 к.с.

Следващият руски президент обаче ще приеме властта и ще се появи пред обществото през март 2018 година с нов автомобил-специално разработен за държавния глава от концерна „Калашников“ и с наименованието „Кортеж“.

Предвижда се около 5000 автомобила от тази серия да бъдат пускани ежегодно на пазара за свободна търговия. Разбира се, те ще се различават от президентския вариант, но като цяло ще имат почти същите технически параметри.