Това каза Владимир Тодоров, председател на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи. Той уточни пред Фокус, че високата скорост и неправилното изпреварване са сред най-честите причини за пътнотранспортните произшествия.

Владимир Тодоров подчерта, че за да бъде контролирана скоростта на МПС, е необходимо въвеждането на мащабна система за видеонаблюдение.

„Има един парадокс в България - когато пътищата са лоши и са с дупки, стават по-малко катастрофи, а когато се оправят - инцидентите стават повече. Това ни навежда на мисълта, че липсва контрол върху скоростта, а такъв се осъществява чрез технически средства като камери. През последните 5 - 6 години у нас не е закупувана нито една камера от „Пътна полиция“ и 20 хиляди километра пътна мрежа се охраняват със 148 камери, което е крайно недостатъчно. Вторият проблем е, че ако се сложат камери, за нарушенията, които те ще засичат, трябва да има изградена електронна единна система, която да обработва тези фишове“, обясни той.

Владимир Тодоров добави, че третият проблем при въвеждането на ефективна система за видеонаблюдение е необходимостта от изграждане на система, която да събира наложените глоби от фишове. „Когато има нарушение, трябва да има и санкция", каза Тодоров и добави, че страната ни трябва да търси решения именно в тази насока.