Блокадата на превозвачите започна минути преди 8 часа. На двата пункта са разположени по около камиона, съобщи пред "Фокус" Петко Ангелов, заместник-председател на БАСАТ.

Пред ГКПП Капитан Андреево на изход от страната има около 2,5 километра опашка от товарни автомобили, а пред ГКПП Лесово на изход от страната има около 3,5 километра опашка.

Шофьорите се оплакват от тормоз и рекет от митническите власти на Турция, които ги задържат с дни на граничния пункт, а с това забавят доставката на товарите им и превозвачите са принудени да плащат неустойки.

„Смятаме блокадата да продължи, докато нямаме писмени уверения от Анкара, че ще спазват международните спогодби, и че няма да налагат такива ограничение, които противоречат на международните спогодби и да ни държат автомобилите по 4 и 5 дни на границата, без да можем да работим.”, добави  зам.-председателят на  Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ) Илиян Филипов.
По думите му за последните 4-5 дни на българо-турската граница всеки ден са спирани между 15 и 25 български камиона, а от"Автомобилна администрация" е трябвало да закарат с кола разрешителните на границата на Капъкуле, за да бъдат пуснати камионите да влязат в Турция.
 
Българските превозвачи са избрали за своя протест именно четвъртък заради потока от превози към южната съседка в този ден от седмицата. Автобусите и леките коли ще бъдат пропускани безпроблемно, но товарните коли ще бъдат спирани, уточниха протестращите,  цитирани от bTV.
 
Миналата седмица собствениците на ТИР-ове отново блокираха българо-турската граница заради задържането им на границата с дни от страна на турските митничари. Сигналите за корупция на турските митници, подплатени със записи, бяха предадени на съответните власти.
От Министерство на транспорта тогава увериха, че са запознати с проблемите и обещаха скоро среща с турския транспортен министър, за да се решат.

Турските власти обаче продължават да спират българските камиони и да им пречат да си вършат работата, обясниха от организацията на превозвачите в България.

"През последните дни се писаха много писма от нашето министерство към всички институции в Турция и няма никакъв отговор. Българската администрация, според нас, е направила всичко необходимо, но отсреща няма отговор”, посочи Миролюб Столарски, председател на БАСАТ.
 
Той обаче се оплака от дипломатическите представители на България в Одрин.

„Който от шофьорите се обади в консулството ни там, е смятан за престъпник, нарушител и въобще не обръщат внимание на казаното от него. Няма абсолютно никаква подкрепа от страна на тях", уточни Столарски.

Протестиращите настояват за равнопоставеност между българските и турските превозвачи. Според тях Турция използва незаконни мерки, в нарушение на множество международни разпоредби, срещу българските товарни превозвачи.

Българските превозвачи ще запознаят днес Европейската комисия с проблемите, с които се сблъскват на българо-турската граница. По думите на изпълнителния директор на „Автомобилна администрация" Валентин Божков, всички възможности за разрешаването на проблема чрез преговори с турски институции са изчерпани.

Днес се очаква и напрежение около въвеждането на забрана за влизане със стари автомобили в Турция. По неофициална информация от днес южната ни съседка забранява на територията й да влизат над 20-годишни автомобили.