Дискусията около съдбата на конвенцията "разцепи" българската общественост, се казва в становище от Главното мюфтийство на Мюсюлманското изповедание в България.

В него се посочва, че у нас има 1 милион регистрирани случаи на домашно насилие върху нежния пол, но се отбелязва също, че религиозните деноминации, защитниците на човешки права, младото поколение, което се тревожи дали ще има внуци, юристи, научни работници и други, заедно са се "опълчили" срещу одобрения от Съвета на министрите на ЕС закон.

Истанбулската конвенция не е привилегия за българските мюсюлмани. Тя крие рискове за тяхната идентичност, като под формата на възпрепятстване на насилието над женския пол, взима на прицел устойчивостта на семействата ни.

"Изкореняването" на насилието над женския пол, което е в основата на Истанбулската конвенция, не е наш естествен проблем, отговарящ на злободневните ни нужди, се посочва в становището на Мюсюлманското изповедание в България.

Според Главното мюфтийство ратификацията на конвенцията предвижда промени в Семейния кодекс, Закона за защита от дискриминация, Закона за Министерството на вътрешните работи, Закона за младежта, Закона за правната помощ и в други закони, също и приемане на актове против домашното насилие над нежния пол, регламентиране на допълнителни мерки за защита на пострадали, по отношение на които при извършване на престъплението, е упражнено физическо или психическо насилие.

Свещеният Коран, определя жената като "майка, дъщеря и съпруга", а правното й положение в семейството и обществото е дефинирано в 12 сури и многобройни аети. Всички те са залегнали в традициите и в семейните ни отношения, посочват от изповеданието.
И заявяват, че насилието над жените не е посрещано никога с одобрение от страна на българските мюсюлмани. Те остават верни на следните завети на Пророка Мохамед: "Бъдете учтиви с жените!", "Женете се!" и "Дайте благи съвети на жените си!".

Становище за ратифицирането на Истанбулската конвенция вече изразиха Католическата църква в България и Светият Синод на българската православна църква.

Според Светия Синод конвенцията съдържа ново разбиране за човека - като самовластен господар, човекът без Бога, който следва своите желания и страсти до такава степен, че може да самоопредели дори и пола си.

Истанбулска конвенция поражда множество противоречия и спорове и предизвиква повече притеснения и разделения, отколкото да дава решения, се казва в позицията на Католическата църква в България.