Това съобщиха днес от пресцентъра на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията. На 27 май беше изпратена последната допълнителна информация до Европейската комисия, с която българските власти увериха, че са предприели всички необходими действия.

От обясненията на ведомството излиза, че бавенето на клиентите, които искат да сменят оператора си, без да променят номера, се дължи на все още съществуващите у нас аналогови централи. За да отстрани нарушението, българската страна измени правилата за преносимост на географските номера и въведе набиране на градски номер с префикс "0", селищен код и индивидуален номер. Например потребителите в София набират 02 преди номера на търсения от тях абонат в същия град.

В края на миналата година от КРС размахаха пръст на мобилните оператори, които се саботираха един друг и бавеха гражданите със смяната на оператора. Шефът на комисията Веселин Божков още тогава предупреди, че ЕК може да санкционира България, ако не се решат проблемите.

Това е четвъртата наказателна процедура в областта на съобщенията и информационните технологии, която комисията отменя. Предишните три бяха за забавянето на единния национален номер за спешни повиквания 112, липсата на легитимен председател на Комисията за регулиране на съобщенията през 2007 г., и забавеното приемане в законодателството ни на новите телекомуникационни регулации на Евросъюза.