"Кой ще кара?" Родителите на многообещаващите млади футболни таланти си задават този досаден въпрос всеки път, когато предстоят мачове на чужд терен. Позастарелите футболисти-аматьори в България обаче биха могли да си зададат съвсем друг въпрос, а именно: "Кога излитаме?".

В дъното на светското пътуване на българския отбор "Витоша" (Бистрица) към Черно море е една изгубена игра на карти. Понеже централният нападател и премиер Бойко Борисов изгубил на карти от съпартиеца си Емил Димитров, трябвало да му изпълни едно желание. С желанието си скандално известният представител на ГЕРБ надали е предизвикал недоволството на премиера - "Бистрица" да излезе в приятелски мач срещу "Чавдар" - Етрополе, собственик, на който е Димитров. И двата отбора на колкото рутинираните, толкова и поохранени футболни приятели са базирани в околностите на София. Но защо трябва да се играе наблизо, след като морето е толкова далеч?

И така под ръководството на Борисов и Димитров двата отбора се качват на Ербъса на българското правителство - самолетът откарва косматите футболни прасци на приятелски мач във Варна.

В средата на август, позовавайки се на анонимни опозиционни депутати, вестник прави самолетната екскурзия публично достояние.

А у бившия бодигард, който дори бе избран за футболист на 2011 г. с гласовете на феновете в знак на протест срещу жалките постижения на местните национали, няма и следа от угризения на съвестта. Полетът бил платен от противниковия "Чавдар", казва бившият шампион по карате Борисов в отговор на критиките за злоупотреба със служебно положение. Освен това бил предоставял правителствения самолет на отбори като ЦСКА и "Левски" поне 20 пъти за мачове от европейските турнири.
"С какво е по-различна "Бистрица", пита той.

Бившият шеф на правителствения авиоотряд Цвятко Луканов обаче определя като "напълно незаконно" използването на самолета за превоз на футболните съотборници на премиера. От една страна те не са в списъка на хората, които имат правото да пътуват с този самолет. От друга - е абсолютно забранено правителственият самолет да се наема срещу заплащане.

За сайта "Свобода" разходката на футболистите на Борисов е не само още едно доказателство за неговия "авторитарен произвол". "Още по-лошо" е неговото оправдание, че било обичайна практика футболните клубове да летят с държавната въздушна флота: "От тази гледна точка правителственият самолет се оказва такси за футболисти."

"Не виждам нито конфликт, нито проблем. Когато моят екип пое Авиоотряд 28 в края на 2009 г., ние заварихме отряд, който не работеше", коментира пред БНР Пенчо Пенчев, ръководител на авиоотряда. "Говорим за един полет с футболисти до Варна, което е и тренировка за пилотите, който полет е 40 минути в едната и 40 минути в другата посока. Аз не отговарям за пътниците в самолета. На мен ми се носи 30 мин. преди полета документ, където пише пътниците и товара", разясни той.
"Моята задача е да обезпеча безопасността на полетите. Полетът беше от петък за неделя, бил съм в отпуск тогава. Защо един път не ни похвалихте", запита Пенчев.

Премиерът управлява държавата като султан, все едно тя е негова лична бащиния, коментира днес на пресконференция председателят на БСП Сергей Станишев, предаде „Фокус”.
По думите му правителственият самолет се използва за лично удоволствие на министър-председателя и това било направено в нарушение на правилниците. "Ясно е, че БФС е натиснат да прати искане за превозване на тези два гигантски отбора, за да може да измият скандала от лицето на министър-председателя. Няма как да стане, защото има маса други извършени нарушения”, каза Станишев.
Той бе категоричен, че авиоотрядът няма право да извършва търговски полети. „Най-голямото нарушение е моралното, защото авиоотрядът се използва за лично такси на министър-председателя”, каза още соцлидерът.