БДЖ съкращава влакове, но не и линии
Съкращаването на 150 влака ще обхване всички жп линии, но няма да остане линия, по която да не се движат влакове. Увеличението на цените на билетите ще е между 9 и 15%.
Съкращението на влакове е една от мерките, които предлага ръководството на БДЖ за оздравяване на дружеството. Освен влакове предстои и съкращение на персонал. Синдикатите остро се противопоставиха на мерките и обявиха стачка, която трябва да започне на 24-ти ноември. Те бяха предупредени от министър Московски, че ако стачкуват, БДЖ ще фалира и ще се премине към създаване на нова железопътна компания.
Няма да уволняваме или заменяме стачкуващи. БДЖ е на ръба и няма да си позволим подобни игрички, каза още Владимир Владимиро. По думите му, до момента още 137 служители са изразили желание да напуснат доброволно железниците срещу обезщетение от 6 работни заплати през първите пет дни от както дружеството обяви такава възможност.
Владимиров посочи, че в момента нито една жп линия не е печеливша, а държавата субсидира над 2/3 от линиите, като отделя по 170 милиона лева годишно, срещу 80 милиона лева собствени приходи на БДЖ. На въпрос дали композициите ще станат с повече вагони заради редуцирането на разписанието, Владимиров заяви, че влаковете не изпълват максималния си капацитет, а недостигът на места във влаковете се появява в определени моменти и за определени дестинации.
Той подчерта, че вагоните, които останат в движение рано или късно ще направят съответния пробег и ще излязат отново за ремонт, а през това време ще трябва да бъдат подготвени други вагони, което Владимиров определи като непрекъснат оборот.
Владимир Владимиров обясни още, че цените на билетите за така наречените бизнес влакове ще бъдат увеличени с 15 процента, а на останалите влакове, които не са рентабилни - средно с 9 процента. Не се предвижда премахване на намаленията за студенти, пенсионери. По думите му държавата отпуска годишно по 22 млн. лева компенсации, които покриват разходите за намаление.
Запитан как БДЖ ще преодолее проблема с пътниците, които пътуват без билет, Владимиров поясни, че това е проблем по-скоро на манталитета на хората и че ако се направят заграждения, както е например при влизане в метрото, това няма да спре гратисчиите. “Ние ще търсим комплексно решение на проблема - преструктуриране на дейността по продажба на билети, работата на кондукторите и контрола върху тях“, обяви Владимир Владимиров.