Загубите за дружеството са около 300 000 лева на ден, а графиците за работното време на персонала няма да бъдат променяни. „Те ще получават пълния размер на трудовото си възнаграждение, както при престой не по тяхна вина”, заяви управителят на "БДЖ -Пътнически превози" Методи Христов, цитиран от "Фокус".

Според него това спиране в никакъв случай не представлява локаут по смисъла на Закона за уреждане на колективните трудови спорове, тъй като спирането на влакове няма за цел нито предотвратяване, нито преустановяване на стачката, както и осуетяване на удовлетворяването на предявените искания на стачниците.

„Напротив, това доказва самия блокиращ ефект на самата стачка. С нищо не пречим на стачниците, не е ограничен техният избор за стачка. Така или иначе, негласно се съгласяваме с огромните трудности, които стачката представлява. Бих искал да подчертая, че безопасността не може да бъде застрашена в нито един от случаите”, каза Методи Христов.

Той допълни, че дружеството ще уведоми Национална компания „Железопътна инфраструктура” за спирането на тези влакове.

Същевременно днес в Министерство на транспорта бяха подновени преговорите между железничарските синдикати и министър Ивайло Московски.
До този формат на преговорите се стигна, след като преди три дни от стачния комитет отказаха повече срещи с ръководството на БДЖ. Разривът дойде след предложения от мениджърския екип вариант на Колективен трудов договор, който според синдикатите води до намаляване на доходите в бранша с 37%.

Преди стартирането на преговорите министърът на транспорта заяви, че синдикатите ще ликвидират БДЖ, ако не спрат стачните действия, предаде Дарик радио. На въпрос докъде е склонен да отстъпи или какво да предложи на синдикатите допълнително, за да спре стачката, Московски отговори: „Не можем да им предложим нищо допълнително, дружеството няма никаква финансова възможност да предлага каквото и да е допълнително. Предлагаме им да спасяваме компанията".

"Държавата няма да "доналива"допълнителни средства в БДЖ. Стоим твърдо на позициите, които считаме, че ще извадят дружеството от тежкото състояние, в което се намира", категоричен бе той и след преговорите, цитира го БТА. Московски съобщи, че на утрешните преговори конфликтните теми могат да бъдат изчистени тъй като става въпрос в детайли за чисто технически параметри. По думите му за база се взима старо споразумение от 2009 г., което ще бъде коригирано във взаимен интерес на двете страни. То ще запази доходите на служителите на нивата им от 2009 г.

Началник влак и кондукторка - от Перник и Карлово пък продължават да гладуват в знак на протест, съобщиха БТА и "Фокус".
В миньорския град обаче се е наложило гладуващият железничар Кирил Руменин да бъде приет в болница заради влошеното му здравословно състояние. При измерване на кръвното му налягане, лекарите отчитат показатели от 100/180, съобщават от регионалната структура на КНСБ. Оказва се, че Кирил Руменин е диабетик. Лекарите са категорични, че той трябва да прекрати незабавно гладната стачка и не трябва да се явява на работното си място този следобед, защото излага на риск здравето сип.

Трети ден пък продължава гладната стачка на кондукторката от Карлово Недялка Зоева, съобщи Любомир Милков, председател на регионалния железничарски синдикат в Пловдив. Зоева обяви гладна стачка в неделя като форма на протест срещу случвато се в железниците.