Проверката е във връзка с появилите се медийни материали в публичното пространство, съобщиха от пресцентъра на транспортното ведомство.

Одитът включва реда на отчитане на извънредния труд, както и проверка на осъществявания контрол на работното време на служителите в холдинга и дъщерните му дружества. Той ще бъде извършен от Звеното за вътрешен одит към Министерството на транспорта.

Както по-рано Дир.бг писа, все по-голям става недостигът на машинисти в БДЖ. Кадрите напускат заради ниските заплати, а оставащите масово надвишават допустимия извънреден труд. От 1 януари т.г. с увеличението на минималната работна заплата трябваше да се увеличи и заплащането на машинистите от БДЖ.

Това обаче не е факт, защото преди две години тяхното възнаграждение бе "отвързано" от минималната работна заплата. Сега за да получат увеличение, бордът на директорите на националния жп превозвач трябва да подпише специален анекс, подготвен от синдикатите още през ноември м.г. В него е предложено щатът на машинистите, помощник-машинистите, инструкторите и депо майсторите да бъде увеличен на 900 лева. До вчера обаче - 25 януари 2018 г. този документ не е подписан.

Особено тежка е ситуацията в "Товарни превози", където има машинисти с по над 300 часа извънреден труд годишно. Според справка на БДЖ за 2017 г., цитирана от Нова телевизия, само софийските машинисти в "Товарни превози" имат над 37 000 часа извънреден труд. Което може да доведе до поредната голяма трагедия на релсите заради преумората.