Тази година очакванията по отношение на продажбите на винетки изненада и нас. Така Лазар Лазаров обясни пред Нова тв защо са свършили седмичните и годишните винетки.
Това се случва, когато търговците не си правят отчет. Надявам се догодина този проблем да не го повторим. Взимаме го предвид, допълни шефът на АПИ, цитиран от БГНЕС. Той посочи, че всяка година, с цел да се избегнат фалшификации се сменя дизайна на винетния стикер.

Ние ще се съобразим с решението на съда, каза Лазар Лазаров за предстоящото днес дело във ВАС, което ще даде отговор на въпроса дали съществуващата в момента винетна система в България е дискриминационна. Делото беше образувано по жалби на трима министри - на финансите, вътрешните работи и регионалното развитие, след като Комисията за защита от дискриминация обяви за дискриминационни цените на винетките, валидността на годишната винетка и липсата на дневна винетка за трета категория автомобили.

Според комисията цената на месечната винетка у нас е твърде висока. Тя не трябва да надвишава 10 на сто от годишния размер или при цена на годишния стикер от 67 лева, трябва да е до 6 лева и 70 ст. Месечният размер на таксата остава 25 лева.
Що се отнася до седмичната винетка, която в момента е 10 лева – тя трябва да не е повече от 5% от цената на годишната или до 3 лева и 35 стотинки.
Освен цените, КЗД оспорва валидността на годишния винетен стикер и липсата на дневни винетки за леки коли.

Ако решението на съда е в посока на това, че годишният стикер е дискриминационен, то той може да стане 100 лв., смята Лазаров.
За трета поредна година поддържаме една и съща цена на годишните винетки. 67 лева - такава цена няма в Европа дори за единично преминаване по магистрала, подчерта директорът на АПИ. Той бе категоричен, че не се предвижда увеличение на цените на винетките.
ИЗБРАНО