Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков по време на изслушването си в Комисията по транспорт във връзка с изграждането и въвеждане в експлоатация на ТОЛ-система за преминаване по републиканските пътища, както и във връзка с актуалността на процедурата по обществена поръчка за системата, предаде Агенция „Фокус“.

Според него е голяма активността по обжалване на актове на възложителя още по етап обявяване.

„Може би ще има жалби срещу решението на Комисията за класиране на участници“, каза той. Според него решението на възложителя също ще бъда атакувано в съда.

„От своя страна това ще забави финализирането на процедурата“, каза министър Нанков. „Така, ние изключително много се чудихме чисто процедурно какви биха могли да са възможните постановки. За съжаление Законът за обществените поръчки е доста либерален в тази си част“, коментира Нанков. По думите му дори, когато жалбата е в процедурно нарушение, тя блокира работата до произнасяне на компетентна институция. Нанков посочи, че държавата е ощетена от това шиканиране.

Той припомни, че за ТОЛ-системата на 5 април 2016 г. е обявена обществена поръчка от страна на АПИ. По думите му стойността на поръчката е 200 млн. лв. без ДДС.

„Средства, които не се разходват от бюджета на АПИ, а ще се генерират в тригодишен период от приходите“, каза министър Нанков.

Той посочи, че тази година е удължен срокът за подаване на документи по поръчката.

„Бяха внесени 6 оферти за участие в процедурата. В хода на процедурата бяха постановени общо 5 решения за промяна, които са обжалвани пред КЗК“, посочи министърът на регионалното развитие.

Николай Нанков коментира, че пред КЗК са образувани общо 14 производства по жалби срещу актове, действия, бездействия на възложителя.

„Пред Висшия административен съд са образувани 11 производства по актове на КЗК. Всички актове на компетентните органи са в полза на възложителя, с изключение на един, по който очакваме решение“, коментира министър Нанков.

За АМ „Тракия“ разглеждаме варианта и сме започнали процедури по проучване на възможностите за разширяването й поне до Пловдив с още една лента в двете посоки, съобщи Нанков. Министърът коментира, че магистралата е вече прекалено тясна. Той отчете, че през 2015 и 2016 г. средно трафик камерите в пиковите летни дни по АМ „Тракия“ в посока София и посока Бургас дневно са засичали между 32 -33 хил. автомобила.

„През най-тежкият ден на 2016 г. трафик камерите са засекли 37 640 автомобила. Тази година имаме над 40 хил. автомобила“, коментира Нанков.

Министър Нанков поясни, че целта на ТОЛ-системата е да се увеличат приходите в АПИ. „Това са анализите, които показват различните консултанти“, коментира министър Нанков. По думите му безопасността е неразривно свързана с политиките, които води МРРБ.