"Другата седмица събирам експерти и ще настоявам за ограничение на годините на автобусите. Ще настоявам и да бъдат поставени антиблокиращи системи в автобусите, системи за стабилизация, за колани", заяви пред bTV министърът на транспорта, информационните технологии и съобщения Ивайло Московски.

Той припомни, че преди няколко месеца е направен опит да се направи промяна в Закона за автомобилните превози. Парламентът го отхвърли с аргумента, че проблемът не е в годините на автобусите, а в контрола.
Европейската практика не слага ограничение на годините на автобуса, но на нас пътищата ни не са като в Европа, каза Московски, цитиран и от БГНЕС.

На всички автогари ще бъдат сложени пощенски кутии за гражданите, да слагат жалби, ако имат проблеми с пътуването си. ДАИ ще ги събират и ще правят моментални проверки. Да се въведе т.нар. не обжалваемост на съставените актове от контролиращите, предложи още Московски.

До края на годината ще се въведе видеонаблюдение в специализирани пунктовете за прегледи на автобусите, обеща той.
Пропуските на ДАИ са в липса на достатъчна превенция, каза Ивайло Московски. Това е причината, поради която той вчера е уволнил ръководството на "Автомобилна администрация". 

 На компания "Ентуртранс", на която е автобусът, катастрофирал в злополучната нощ, вече й е отнет лицензът. Снощи се е случило да тръгне автобус от тази фирма, защото още не е била влязла в сила физически санкцията, поясни министърът. Автомобили на ДАИ са ескортирали късния рейс на „Ентуртранс” до Бургас, за да е сигурно, че няма да има инциденти. Проверките на фирмата продължават и днес.

Браншовите организации пък поискаха да бъде ограничено свръхпредлагането на транспортни услуги, пише междувременно  "Сега".
Големите автобусни превозвачи побързаха да обяснят случилото се със състоянието на пазара и настояха за намеса на държавата, пише вестникът. "Има свръхпредлагане на услугата. Това води до изключително ниски цени, което пък води до липса на инвестиции и постоянни фалити. Това е причината", обяви председателят на Асоциацията на автомобилните превозвачи Ивайло Константинов.
Той намекнал, че браншът отново ще настоява за вече отхвърлени текстове в закона за автомобилните превози. Законът се прочу със серия лобистки поправки, най-скандалната от които бе забраната за съществуване на междинни спирки в градове с под 30 000 души население.

Миналата година в парламента имаше скандал и заради поправката "Лим" за автобусите, използвани за ученически екскурзии.

Междувременно днес бе повдигнато обвинение на шофьора на катастрофиралия автобус за причиняване на смърт по непредпазливост.