Вчера председателят на ДКЕВР Ангел Семерджиев също не се съгласи, че "Лукойл" е "естествен" монопол. Според него рафинерията обработва големи количества нефт и може да задоволява пазара - т.е. има господстващо положение при производството на горива.
Регулирането на начина, по който се държи една такава компания, обикновено става чрез Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), която контролира дали има злоупотреба с монополно положение, каза Семерджиев.

Пак вчера министърът на икономиката Трайчо Трайков и генералният директор на "Лукойл България" Валентин Златев влязоха в словесен спор висока ли е производствената цена на горивата на компанията. Според Трайков цената на дизела в България е висока и по пазарните правила трябва да се компенсира с внос. Министърът добави, че ще се работи по премахване на административните пречки пред вноса.
Златев пък върна реплика през медиите, че твърдението на Трайков е "несъстоятелно" и "произволно", и че цените у нас били едни от най-ниските.
Темпът на ръст на международните цени е 23%, ние сме ги увеличили с 12%, това е нашата социална отговорност, категоричен е Златев.

В кулоарите на парламента министър Цветков заяви на журналистите днес, че
очаква до седмица КЗК да е готова с доклада има ли картелни споразумения при определянето на крайните цени на горивата. Той допълни, че няма да има смисъл от проверката на регулатора, ако резултатите от нея се забавят с месеци, цитират го БТА и БГНЕС.

Вчера от бранша на превозвачите предложиха три начина крайната цена на горивата бързо да спадне с около 15-20 стотинки за литър.

Невъзможно е обаче акцизът на горивата да бъде променян, тъй като България е поела ангажименти с влизането си в Европейския съюз, обясни Цветков. За да се случи това, трябва да бъде приет анекс към Договора за присъединяването, а това означава да се подпише отново документът с останалите 26 страни от съюза.

Междувременно "Лукойл" намали заводските цени на бензините с малко над 1%.