Това стана на днешното, последно, заседание по делото в Окръжния съд в Плевен. За кондуктора на изгорелия кушетвагон Георги Георгиев и за началник-влака Иванка Костадинова законът предвижда от 5 до 15 години затвор, а за бившия заместник-директор на предприятието "Спални вагони" Георги Иванов - пет години лишаване от свобода, съобщи БТА.

Прокурорът Валери Мирчев обоснова искането си с пледоария, продължила час и 40 минути. Според него деянието е с висока обществена опасност и особено тежък случай. По думите му, по време на разследването и на съдебното следствие е потвърдено повдигнатото обвинение за причиняване на смърт по непредпазливост на повече от едно лица, като началникът на влака и кондукторът са нарушили и не са изпълнили задълженията си - първо да евакуират пътниците, а след това да се гаси пожарът.

Прокурорът каза още, че заместник-директорът има вина за издадената заповед за допълнително заключване на вратите на вагоните с щифтове, която не е била съгласувана с ръководството на БДЖ.
В пледоарията си Мирчев припомни, че кондукторът е бил употребил алкохол, не е отворил вратите на вагона и не е организирал евакуацията на пътниците, а пожарогасителите не са били изправни. Началникът на влака пък не е изпълнил задълженията си и не е осъществил контрол върху влаковата бригада.

Защитата на наследниците на жертвите поиска съдът да уважи исканията им за парични обезщетения за неимуществени и морални вреди. Внесените искове от отделните семейства на загиналите са различни - между 150 000 и 500 000 лева, като се настоява да бъдат изплатени солидарно от осъдените и техният работодател - предприятие "Пътнически превози" - БДЖ.
"Мъчителният начин, при който е настъпила смъртта на пътниците, повечето от тях млади и образовани, както и специалисти със световна известност, обосновава размера на исканията", каза в пледоарията си адвокат Васил Василев.
Той потвърди тезата на обвинението, че основната наказателна отговорност и вина носи кондукторът на изгорелия вагон. 

Заключителната фаза на процеса ще продължи с изслушването на защитата на подсъдимите. След това ще бъде дадена последната дума на самите тях. Тримата досега не се признаваха за виновни.
Съдът реши да произнесе присъдата утре в 14.30 часа.

Трагичният инцидент стана на 28 февруари 2008 година край Червен бряг, а при пожара, предизвикан от късо съединение в осветителната система, загинаха деветима от пътниците.