Решението е взето след вчерашните преговори, продължили до късно вечерта. "Постигнахме споразумение по всички спорни точки - по социалните параметри и по казусите, свързани с мерките, които ще позволят на ръководството да продължи реформите в компанията", каза Владимиров, цитиран от БТА. Това означава практически край на стачката, която продължи 23 дни. Стачкуват единствено железничарите в Стара Загора.

"Спрете ефективните стачни действия в системата на БДЖ, считано от неделя, 18.12.2011 г.", призоваха от Федерацията на транспортните работници "Подкрепа" и Синдиката на локомотивните машинисти "Подкрепа" в обръщение към стачкуващите работници и служители в системата на БДЖ. "Тази стачка имаше и една добра страна – тя показа на всички работници и служители в българските железници, а и на работодателите, кои са истинските синдикалисти между нас, кои са структурите, на които може да се разчита и кои нямат място сред българските железничари. Братя и сестри, благодарим ви за вашата смелост, доблест и мъжество, вие показахте на всички, че все още има достойни хора в тази страна! Европа не помни друга 24- дневна железничарска стачка!", заявяват от ръководствата на ФТР "Подкрепа" и СЛМ "Подкрепа", предаде БГНЕС.

Край на стачката от вчера сложиха и служителите на Национална компания "Железопътна инфраструктура", където в началото на седмицата бе подписан КТД. Въпреки споразумението и днес няколко влака са били задържани и не са потеглили по разписание, каза Владимиров.

След 13-часови преговори синдикатите и ръководството на БДЖ са се договори да подпишат споразумение в понеделник, заяви председателят на синдикалната организация на железничарите в България към КНСБ Петър Бунев. Изчистени са текстовете от Колективния трудов договор (КТД) – общата рамка е от 2009 г., като се запазват доходите на служителите. Промените са свързани с обезщетението при пенсиониране, което вместо девет, ще е осем заплати. Друга промяна е намалението на отпуската с два дни. КТД трябва да бъде подписан в понеделник в 13.30 часа. Работните групи отново ще прегледат отново текстовете на договореното, за да няма някои недоразумения. Все пак 13 часа бяха преговорите, водеха се записки, едно отпадна, друго остава, имаше редакции. Все пак това е договор с 90 члена, обясни Бунев, цитиран от "Фокус".

"Трябва да уточним точните текстове, за които се договорихме вчера. Вярвам обаче, че има съгласие по почти 100% от въпросите”, заяви Йордан Недев, изпълнителен директор на БДЖ, цитиран от bTV. Той разкри, че доходите на железничарите ще бъдат запазени до 1 юни. „Синдикалният лидер от Стара Загора остана с особено мнение по някои въпроси на преговорите вчера. Там железничарите още стачкуват, но на другите места в страната стачните действия бяха прекратени”, допълни още Недев.

По-късно през деня министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски коментира, че постигнатото споразумение за
прекратяване на стачката в БДЖ е разумно. Министър Московски отбеляза, че предстоят празници и хората, които искат да ползват железниците, трябва да могат да пътуват, а не да чакат влаковете да тръгнат след 16.00 часа. Освен това според него никой няма сметка от това заради протестите да продължават да се трупат загуби, които вече надхвърляли 2,5 милиона лева. Ивайло Московски посочи, че основната задача е компанията да бъде стабилизирана. "Очаквам следващата година компанията да е с показатели близки до "нулата", т. е. да си минимизира загубите", отбеляза той, предаде БТА.

БДЖ няма да може да спази ангажимента до края на годината да бъдат изплатени новите немски мотриси. Ако ни се постави ултиматум, може да се наложи да ги върнем, заяви още в Димитровград транспортният министър Ивайло Московски, който дойде да инспектира строителните работи по жп проекта "Реконструкция и електрификация на жп - линията Пловдив - Свиленград - турска/гръцка граница".