САЩ и Великобритания обявиха във вторник, че налагат санкции на командир от иранския Корпус на гвардейците на Ислямската революция и на представител на йеменските бунтовници хуси след неотдавнашните въздушни нападения срещу международния морски търговски трафик, предаде агенция Франс прес, цитирана от БТА.

Като се има предвид, че хусите "постоянно заплашват сигурността на мирната международна морска търговия, САЩ и Великобритания ще продължат да вземат мерки срещу каналите за финансиране, които позволяват тези дестабилизиращи действия", каза в съобщение за медиите американският заместник-министър на финансите Брайън Нелсън.

Санкции са наложени на Мохамад Реза Фалахзадех, сегашният заместник-командир на Силите "Кудс" за операции в чужбина на иранския Корпус на гвардейците на Ислямската революция, и на Ибрахим ал Нашири, официален представител на хусите.

Йеменските бунтовници хуси обявиха във вторник, че могат да премислят отново въпроса за нападенията си с ракети и дронове срещу международното корабоплаване в Червено море единствено след като Израел прекрати "агресията" си в ивицата Газа, предаде Ройтерс, като се позова на техен говорител.

Запитани дали ще спрат нападенията, ако бъде сключено споразумение за прекратяване на огъня, говорителят на хусите Мохамед Абдулсалам каза пред агенцията, че ситуацията ще бъде преразгледана, ако обсадата на ивицата Газа приключи и хуманитарната помощ може да преминава свободно.

Междувременно датската корабна компания "Мерск" (Maersk) обяви в съобщение до своите клиенти, че проблемите, с които се сблъсква търговското корабоплаване в Червено море, може да продължат поне до втората половина на тази година, предаде Ройтерс, цитирана от БТА.

Ккомпанията призова клиентите си да планират по-дълги периоди за транспортиране на своите товари.

Заради продължаващите атаки срещу търговски плавателни съдове в Червено море от страна на хусите "Мерск" и много от другите компании за морски товарен транспорт са принуден да пренасочват корабите си, пътуващи от Азия за Европа, към по-дългия маршрут покрай нос Добра надежда, разположен в южната част на Африка. Това удължава времето за превоз на товарите и оскъпява транспортирането им, посочват анализатори.

Датската компания съобщи, че е увеличила с около 6 на сто товарния капацитет на своя търговски флот, за да компенсира по-дългите срокове за доставка на товарите.