В момент, когато от европейската администрация пристигат новини, че на страните от Западните Балкани вместо пълноправно членство в ЕС ще бъде предложено икономическо партньорство, се появи план Б, изкристализирал от инициативата на сръбския президент Александър Вучич за засилено регионално сътрудничество, пише в. "Курир", цитиран от БТА.

Според анонимен източник от дипломатическите кръгове това ще бъде модел на икономически съюз на страните от региона, който ще сътрудничи с ЕС до пълноправното членство на всяка отделна страна. По информация на вестника идеята на Вучич за тясно регионално сътрудничество е получила подкрепа от черногорския президент Мило Джуканович.

В диалога Белград - Прищина се въвлича и "Велика Албания", пише в. "Вечерне новости". Изявлението на албанския външен министър Гент Цакай, че Албания и Косово трябва да имат обща платформа за преговорите с Белград, се вмества във великоалбанския калъп, а западните страни засега само мълчаливо наблюдават, коментира вестникът.

Политическият анализатор Неманя Старович смята, че велиокоалбанската идея е общоприета национална цел както в Тирана, така и в Прищина, но отбелязва, че включването на Тирана в процеса на преговори между Белград и Прищина може да бъде полезно, тъй като по този начин обхватът на евентуалното споразумение ще се разшири и с решаването на проблемите между сърбите и албанците като цяло.

Искаме бързи и конкретни преговори за Косово, казва в интервю за в. "Блиц" новият докладчик на Европейския парламент за Сърбия Владимир Билчик, дадено една седмица след избирането му на този пост.

Функционирането на демокрацията, върховенството на закона и зачитането на основните права и свободи винаги са били и ще бъдат ключовите фактори за напредък на Сърбия в процеса на интеграция в ЕС, но в същото време искаме да видим практически напредък в диалога между Белград и Прищина, отбелязва Билчик в интервюто.

Райънеър е забранен в Сърбия, за да не навреди на националния авиопревозвач Ер Сърбия, твърди в. "Данас". С ненужната субсидия на Ер Сърбия държавата е изпаднала в положение да плаща на авиокомпанията за линия, по която друг авиопревозвач би летял безплатно, коментира вестникът.

Няма икономическа логика да отказваш услугите на един и да ги възлагаш на друг срещу субсидия, смятат икономисти. Министерството на транспорта се оправдава с аргумента, че ако се разреши на Райънеър да лети по линията Ниш-Франкфурт, това ще увеличи конкуренцията и ще намали броя на пътниците на Ер Сърбия, а това ще наложи ново увеличение на субсидиите за националния авиопревозвач.