Френският президент Еманюел Макрон се срещна с ръководителите на около 60 технологични компании, сред които Фейсбук, Юбър, Ай Би Ем и Майкрософт, съобщиха световните агенции и БТА.

Основните теми на конференцията бяха защитата на личните данни, правата на работниците, данъчните регулации и как интернет гигантите могат да използват глобалното си влияние за общото благо.

Тази среща бе организирана в момент, когато Фейсбук, Гугъл и други онлайн гиганти са възприемани все повече като хищници, които злоупотребяват с лични данни, избягват данъчно облагане и задушават конкуренцията, отбеляза Асошиейтед прес.

Френският президент направи кратко обръщение на английски пред гостите си, събрали се в градината на Елисейския дворец. Сред тях бяха главните изпълнителни директори на международни компании, включително Марк Зукърбърг (Фейсбук, на снимката), Сатя Надела (Майкрософт) и Дара Хосровшахи (Юбър), както и шефове на френски компании.

"Няма безплатен обяд", пошегува се Макрон и изрази очакване за "откровени и директни" разговори за решаване на колективни въпроси като климатичните промени и неравенствата.

Макрон, чиято страна се бори за по-голямо данъчно облагане на големите интернет компании, каза на гостите преди закрития за медии обяд, че "гратисчийството" не е редно и че трябва да се мисли за общото благо.

Той е един от най-отявлените критици в Европа на данъчните схеми, използвани от тези компании, които лишават ежегодно правителствата от милиарди евро от потенциални данъчни приходи.

Макрон защити и агресивен нов европейски регламент за личните данни, който влиза в сила тази седмица и дава на европейците повече контрол какво компаниите могат да правят с данните от техните публикации, кликове и търсения.