Контейнеровозът от инцидента в Северно море не е превозвал натриев цианид, но може да потъне
Продължава битката с огъня на танкера. Няма доказателства за саботаж при сблъсъка между дватa кораба
Собственикът на контейнеровоза "Солонг", който участва във вчерашния сблъсък с танкер край британските брегове в Северно море, заяви, че на борда на товарния кораб няма натриев цианид, както погрешно бе съобщавано досега.
"Скай нюз" разпространи съобщение на Ернст Рус, собственикът на контейнеровоза, че опасенията, че на борба да кораба е имало контейнери с натриев цианид, са неоснователни. Имало е само четири празни контейнера, които преди това са превозвали токсичното вещество.
Очакванията са обаче "Солонг" да потъне.
От компанията изразиха дълбоки съболезнования към семейството на изчезналия член на екипажа, след като неговото издирване бе прекратено, и допълниха, че на семейството ще бъде предоставена цялата необходима подкрепа.
Изразена е благодарност към спасителните екипи, които успяха да изкарат на брега всички 37 членове на екипажа на двата плавателни съда, с изключение на споменатия. Те бяха свалени на брега в пристанището Гримсби, на около 240 км северно от Лондон. Един от тях е откаран в болница.
Вчера контейнеровозът "Солонг", който плаваше под португалски флаг, се сблъска с танкера "Стена Имакюлейт", под американски флаг, превозващ реактивно гориво. Избухна огромен пожар и на двата плавателни съда, който все още продължава на контейнеровоза.
Междувременно специализиран екип се подготвя да започне операция за спасяването на танкера, където огънят е потушен. Работи се усилено и за почистването на водите, така че да се предотвратят последиците за екосистемата по крайбрежието на Източен Йоркшър.
Експертите по разследване на морски произшествия в Обединеното кралство започнаха да събират информация за това какво е причинило сблъсъка между "Соулонг", отплавал от пристанището в шотландския град Грейнджмут за Ротердам в Нидерландия, и танкера, пуснал котва на около 16 километра от английския бряг. Разследването ще бъде водено от САЩ и Португалия, страните, под чиито флагове са плавали корабите.
Говорител на британския премиер Киър Стармър заяви, че няма доказателства за саботаж при сблъсъка между дватa кораба, отбелязва Ройтерс.
"Стена Имакюлът", дълъг 183 метра, е част от Танкерната програма за сигурност на правителството на САЩ - флот от търговски кораби, които могат да бъдат наемани да превозват гориво за армията, когато е необходимо. Неговият оператор, базираната в САЩ фирма за управление на морски превози "Кроули", заяви, че той е транспортирал 220 000 барела авиационно гориво "Джет-А1" в 16 резервоара, като поне един тях е бил спукан.
Британски представители заявиха, че са обезпокоени от евентуалните екологични щети, тъй като в морето има изтекло гориво. Компанията заяви, че не е ясно какво количество гориво е изтекло в морето.
Британският държавен министър в министерство по въпросите на жилищното строителство, общностите и местното самоуправление Матю Пеникук заяви, че "ситуацията е доста динамична". Той каза, че резултатите от направените измервания на качеството на въздуха са в норма и че бреговата охрана "е добре екипирана за ограничаване на всякакви петролни разливи", като например със заграждения, които се поставят от плавателни съдове, за да се спре разпространението на петрола, и самолети, които могат да разпръскват дисперсанти върху разлива.