Инженери са установили през февруари тази година, че корозията на металните въжета, крепящи моста Моранди в Генуа, е намалила с 20 на сто якостта на пътното съоръжение. Това съобщи днес италианското списание "Еспресо".

Въпреки тази констатация, "нито министерството, нито компанията оператор на магистралата не са обсъждали намаляване на трафика, отклоняване на тежките камиони, свиване на пътното платно от две на една лента или ограничаване на скоростта" по моста, пише списанието, цитирано от Асошиейтед прес и БТА.

Публикацията се позовава на изказвания от заседание с участието на архитекта Роберто Фераца, ръководител на правителствената комисия, разследваща катастрофата, и инженера Антонио Бренчик, който в миналото често е говорел за дефектите по моста, част от който рухна на 14 август и причини смъртта на 43-ма души и евакуацията на 600.

На пресконференция днес бившият транспортен министър Грациано Делрио каза, че "никой не е сигнализирал за ограничаване на трафика" по моста.

Репортерът от "Еспресо" Фабрицио Гати каза по канал "Скай Теледжорнале 24", че намалената с 20 процента якост не би била от значение за съвременен мост, но в случая със структура като "Моранди", за чиито дефекти се е знаело, е трябвало да се действа по-бързо и по-решително.

"Всички са осъзнавали добре състоянието на моста", каза Гати.