Предполага се, че през есента ръководството на федералните железници ще започне процедурата по пускане в експлоатация на влаковете Coradia iLint, произведени от компанията Alstom, съобщава в. „Ди Велт”, цитиран от РИА Новости и БГНЕС.

Вижте как изглежда „водородният” влак > >


Макар и първият водороден влак да дебютира в Германия, компанията производител Alstom е базирана във Франция.

На покрива на влака ще се намира електрохимическо устройство, което ще преобразува енергията, освобождавана от съединението на водород и кислород, в електричество - без изгаряне и вредни газове.

Технологията ще бъде пусната в масово производство, а освен отсъствието на вредни емисии, предимствата й са свързани с безшумността и икономията на електричество.

Влакът ще разполага с устройство за натрупване на енергия, което ще се контролира от интелигентна система за управление на потреблението й.

Alstom планира да разположи по трасето инсталации за водород, които ще са необходими за дозареждане с гориво.

С пълен резервоар ще могат да бъдат изминати 800 километра, при средна скорост от 140 км/ч.

Представител на Alstom съобщи, че компанията вече има партньор за изграждането на „система за сигурност”.

Първият „водороден” влак ще се движи по трасето Букстехуде-Бремерфорде-Бремерсхафен-Куксхафен.