Американският автомобилостроителен гигант оставас миноритарен дял, който ще му позволи да продължи да разработва превозни средства с Опел, предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА.
Европейското представителство на американската корпорация съобщи официално в Цюрих, че Магна и Сбербанк ще купят дял от 55 процента в Опел, а Дженерал мотърс ще задържи 35 процента за себе си. Останалите 10 процента ще отидат при работниците на компанията, които са общо 49 000 души.
В съобщение, публикувано днес, Дженерал мотърс посочва, че предстои да бъдат завършени няколко основни въпроса, включително подкрепата от синдикатите и пакета за финансиране от германското правителство. Очаква се тези споразумения да бъдат готови "до няколко седмици", а сделката да приключи през "следващите няколко месеца", съобщи американската компания.
Главният преговарящ от страна на Дженерал мотърс и вицепрезидент на компанията Джон Смит заяви, че очаква приключване на сделката през ноември или декември. Той допълни, че са възможни съкращения на производството и работните места и отбеляза, цитиран от Франс прес, че Магна възнамерява постепенно да затвори завода на Опел в Антверпен, където работят над 2000 души.
След двудневно заседание на управителния съвет на Дженерал мотърс в Деторйт и неяснота около съдбата на Опел, продължила месеци наред, днес германският канцлер Ангела Меркел приветства решението на американската автомобилна компания в изявление на пресконференция в Берлин. Канцлерът възприе сделката като начин за спасяване на работни места преди парламентарните избори на 27 септември, тъй като Магна прие да остави отворени заводите на Опел в Германия, отбелязва АП. Все пак Меркел заключи, че на Опел му предстои да измине "труден път".
Британското правителство и най-големият синдикат в страната Юнайт (Unite) днес също приветстваха, но с предпазливост продажбата на Опел и марката Воксхол (Vauxhall), която се произвежда във Великобритания, на канадската компания Магна. Правителството и синдикатът увериха, че ще защитят запазването на максимален брой работни места в страната.
Последната дума по сделката също бе дадена. Продажбата на Опел бе одобрена от Опел тръст (Opel Trust) - организацията, представляваща интересите на германското правителство в автомобилостроителната група. Този тръст бе създаден, за да контролира Опел преди фалита на Дженерал мотърс (General Motors).