Столичният общински съвет прие нова тарифна политика в градския транспорт в София, с която от Нова година се въвеждат два нови билета - "Билет 30 +" и "Билет 60 +". Съветниците приеха на редовното си заседание доклада на Наредба за изменение и допълнение на реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт на територията на Столична община.

1,60 лв. ще струва карта "30+", с която пътниците ще могат да се прекачват в неограничен брой превозни средства в рамките на 30 минути и ще могат да продължат пътуването си, без ограничаване на времето в последното превозно средство.

С карта "60+" на стойност 2,20 лв. ще може да се сменят превозни средства в рамките на един час, като пътуването с последното може да продължи без нарушение, ако качването е извършено преди изтичането на 60 минути от началото на пътуването.

Ще има годишни карти за ученици и студенти, чиито цени ще са на база 10-месечна такса, тоест ползвателите им ще имат два месеца безплатен превоз.

Годишната абонаментна карта запазва цената си от 365 лева, като ще може да се плаща разсрочено.

С бял - безплатен билет ще се пътува, когато въздухът е замърсен.

Председателят на Комисията по транспорт подчерта, че по този начин се въвежда справедливо таксуване в столичния градски транспорт:

"От самото начало на започване на разговора нашата група на "Патриоти за София" поддържаше тезата, че фокусът не трябва да бъде върху еднократното пътуване, а върху устойчивите пътувания, които традиционно се извършват с дългосрочни превозни документи", каза Карлос Контрера.

В същото време от групата на БСП изразиха мнение, че са ощетени възрастните хора, като им се отнема възможността да ползват месечна карта за една линия.

"Не може да наказваме столичани, чиито интереси сме длъжни да пазим. Оставете едномесечните карти за една линия. Настояваме картите отново да намерят място в приложение едно на наредбата", каза Иван Таков от БСП по повод на това, че този вид карта не е заложен в документа.

Според Милка Христова от БСП с приемането на доклада ще бъде ощетена групата на пенсионерите, студентите и учениците.

"Защо ще ги наказваме с непоискана услуга? Моля, подкрепете нашите предложения, защото те не са самоцелни. Хайде да не ги караме да ползват нещо, от което нямат нужда и да ги караме да плащат за това", призова тя.

Картата за една линия дава възможност да се ползва от всички линии, които минават по даден маршрут, обясни Борис Бонев от "Спаси София", който е един от вносителите на доклада. "Смятам, че не е добре при толкова важна тема да се набляга така популистки, коментира той.

В крайна сметка месечната карта остава, реши СОС.