Пероните ще бъдат отделени от влаковете в третия лъч на метрото
Новите маршрути ще обслужват над 500 хиляди пътници дневно
Директорът на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев обясни, че безопасността на огромния брой пътници по дължината на третата метролиния ще бъде подсигурена по иновативен за страната ни начин.
"Третата линия е от ново поколение - самите перони ще бъдат отделени от влаковете със специални преградни стени и автоматични врати, които ще се отварят, когато пристигне влака на метростанцията. Безопасността ще бъде гарантирана на 100% чрез ограничаване на достъпа на пътниците до релсовите пътища. Второ - самата автоматика на движение на влаковете е с опция за автоматично движение без машинист. Той все пак ще е в кабината, но функциите му ще бъдат ограничени, а основно автоматиката ще движи влаковете", обясни той пред Фокус.
Вече приключват основните конструкции на третия лъч от Софийското метро, с което ще пътуват над 500 хил. столичани дневно.
Братоев уточни, че първият етап от ж.к. "Красно село" до бул. "Владимир Вазов" е изпълнен на 76% с 8 метростанции към този момент, а вторият - до ж.к. "Овча Купел" - на 38%.
"Оставащите 24% от първия етап имат ясен срок за довършване - до есента на следващата година. 7 от общо 20 мотриси вече са налични, останалите ще бъдат в готовност до февруари 2019 година", каза още той.
"45 км метролинии за общо 15 години е изключително добър напредък спрямо страни с доста по-големи възможности", уточни инж. Стоян Братоев. Би трябвало да се изградят още поне 30км, за да се покрият по-големите столични кварталите и тогава метрото ще влияе още по-добре върху трафика по столичните улици и булеварди, обясни той.
Директорът на "Метрополитен" добави, че през следващия програмен период предстои изграждането на допълнителни 3 станции на бул. Владимир Вазов, по направлението ж.к. "Гео Милев" - ж.к. "Слатина" с още 6 станции, както и още 2 км продължение в ж.к. "Люлин".