Директорът на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев обясни, че безопасността на огромния брой пътници по дължината на третата метролиния ще бъде подсигурена по иновативен за страната ни начин.

"Третата линия е от ново поколение - самите перони ще бъдат отделени от влаковете със специални преградни стени и автоматични врати, които ще се отварят, когато пристигне влака на метростанцията. Безопасността ще бъде гарантирана на 100% чрез ограничаване на достъпа на пътниците до релсовите пътища. Второ - самата автоматика на движение на влаковете е с опция за автоматично движение без машинист. Той все пак ще е в кабината, но функциите му ще бъдат ограничени, а основно автоматиката ще движи влаковете", обясни той пред Фокус.

Вече приключват основните конструкции на третия лъч от Софийското метро, с което ще пътуват над 500 хил. столичани дневно.

Братоев уточни, че първият етап от ж.к. "Красно село" до бул. "Владимир Вазов" е изпълнен на 76% с 8 метростанции към този момент, а вторият - до ж.к. "Овча Купел" - на 38%.

"Оставащите 24% от първия етап имат ясен срок за довършване - до есента на следващата година. 7 от общо 20 мотриси вече са налични, останалите ще бъдат в готовност до февруари 2019 година", каза още той.

"45 км метролинии за общо 15 години е изключително добър напредък спрямо страни с доста по-големи възможности", уточни инж. Стоян Братоев. Би трябвало да се изградят още поне 30км, за да се покрият по-големите столични кварталите и тогава метрото ще влияе още по-добре върху трафика по столичните улици и булеварди, обясни той.

Директорът на "Метрополитен" добави, че през следващия програмен период предстои изграждането на допълнителни 3 станции на бул. Владимир Вазов, по направлението ж.к. "Гео Милев" - ж.к. "Слатина" с още 6 станции, както и още 2 км продължение в ж.к. "Люлин".