Новият началник на КАТ-София си постави за цел да облекчи административното обслужване на гражданите
Следващата стъпка е да се надгради порталът за електронни и административни услуги и така да се намалят опашките пред гишетата
Една от моите задачи е да върна доверието на обществото в институцията, която ръководя в момента, заяви в студиото на "Денят започва" по БНТ комисар Радослав Начев - новият началник на отдел "Пътна полиция" - София.
Още по темата
"На първо място, реформата в "Пътна полиция" трябва да е насочена към подобряване на административното обслужване на гражданите. Процесите, които осъществяваме, трябва да са прозрачни за хората и да бъдат осъществявани с максимално кратък срок", обясни той.
Следващата стъпка е да се надгради порталът за електронни и административни услуги и така да се намалят опашките пред гишетата на КАТ, каза комисар Начев и даде пример:
"С промените в Закона за движение по пътищата предвиждаме възможността да се прекратява регистрацията на автомобил по чисто електронен начин през системата за електронни услуги".
Според него административно-наказателният процес по отношение на Закона за движение по пътищата е изключително тромав.
"В предложенията за промяна на закона сме предвидили премахване на наказателните постановления - тоест налагането на санкция да става с един документ на място, на пътя. Така няма да се налага повторно издирване на водача нарушител, за да се връчи наказателно постановление", отбеляза комисар Начев.
Той уточни, че е предвидено уведомяване чрез системата за сигурно електронно връчване при засeчано с камера нарушение.
"Направени са редица промени по отношение на връчването - всички държавни служители по Закона за държавната администрация да могат да осъществяват връчване при нарушения по ЗДП, както и всички държавни служители, които осъществяват контрол, да могат да извършват такова връчване при спирането на съответния водач", поясни началникът на КАТ - София.