Това сензационно обяви в четвъртък червеният съветник Георги Свиленски, съобщи "Стандарт". Финансова проверка на Националната агенция по приходите открила през март, че в гараж "Дружба" на общинската фирма "Автотранспорт" се укрити обороти за 350 хил. лв. Парите изтекли от газстанция за метан, собственост на градския транспорт.
През 2002 г. теренът, на който е построена станцията, бил отдаден под наем на частното дружество "Автогаз". То пък си вдигнало колонки, от които сега зареждат рейсовете. На една от тях пълнят уредбите на частни коли, а на другите се подреждат автобусите на градския транспорт. Има съмнения, че на автобусните колонки са зареждали автомобили, обясни Свиленски. Според общинаря обстойна проверка не само по документи, а на място ще превърне съмненията в доказателства.
Червеният общинар съобщи и други скандални, по думите му, факти. "Автогаз" плаща наем за терена на станцията по 40 ст. на квадрат. За бунгало от 13 кв. м пък фирмата се издължавала по 2 лв. на квадрат. Един павилион на Женския пазар струва повече, недоумява Свиленски.
Защо общинското автодружество е плащало през ноември, декември и януари по 10-15 хил. лева за ток, а като спрели метанстанцията през февруари, сумата била 8 хил. лева, пита съветникът. Иначе според електромера на "Автогаз" харчовете на частниците били малко над хиляда лева. 6,50 лева пък струва всяко денонощно зареждане на рейс според договора между "Автотранспорт" и "Автогаз".
Отделно общинското транспортно дружество плаща и по 472 лева месечно за поддръжка на газовите уредби на абтобусите. Договорът е направен след обществена поръчка и всичко е законно, категоричен е шефът на общинския "Автотранспорт" Асен Добранов. Той обясни, че общината държи газопровода, по който "Булгаргаз" пуска синьото гориво. За да стане годно за зареждане на возила, то трябва да мине през съоръжения, които му докарват съответното налягане. Точно тази дейност градският транспорт не може да упражнява по закон, допълни Добранов. Затова се наложило да се наеме частен оператор на станцията. Разбира се, че бихме наели държавна фирма, която да се занимава с тази работа, но просто няма такава, отсече шефът на рейсовете.
Чух за колонките и затова наредих проверка, отговори кметът Бойко Борисов. Веднага след сесията той прати втора комисия от общинари да проверява на място дали не се точат пари от колонките на газстанцията. Нали знаете, че срещите ми със сгазили лука общински шефове са кратки и след това идват прокурорите, намекна Борисов за случката с директора на "Трамкар" Христоско Вретенаров. В кметския кабинет всички си казвали и майчиното мляко.
Вече е започнало преструктурирането на Столичната компания за градския транспорт, съобщи още Борисов. Градоначалникът обяви, че Столичният инспекторат ще проверява случая заедно с прокуратурата.(виж линка долу)