Директорът на Русенския исторически музей проф. Николай Ненов коментира, че круизните туристи не са основните туристи на Русе. Те са около 20% от посетителите на музейните експозиции в района. Има поне още толкова чужденци, а останалите са от България и са от различни възрастови групи.


"В този смисъл в никакъв случай туризмът на Русе не трябва да бъде ориентиран само към туристите от корабите, защото да не забравяме, че това по принцип са ол инклузив туристи", обяснява Ненов и допълва, че те са си заплатили всичко на борда и на брега рядко си купуват нещо - освен сладолед, безалкохолно или някакъв малък сувенир.

Директорът на Русенския музей посочва, че проучване на катедрата по туризъм в Софийския университет отпреди няколко години показва, че туристите от корабите по принцип имат нагласа да очакват повече.

"И това повече всъщност е спецификата на конкретното място, т.е., ако има специфично вино, а ние имаме русенски производители, ако има ракия, мармалади, сладка, сладкиши, туристите очакват някъде да ги видят. Жителите на Русе знаят откъде да си купят, например, русенско вино или русенска торта "Гараш", но посетителите от корабите не знаят това. Има какво да се работи за разнообразяване на палитрата от услуги в Русе, защото не са само музеите и музейните обекти, не са само обектите на културното наследство. Туристите разглеждат целия град", обясни Ненов.