"Целият градски транспорт спира, ако влезе на проверка Инспекцията по труда. При 150 максимално възможни по закон часове извънреден труд, в автотранспорта годишно се полагат 400-420 часа. Това е отвъд всякакви човешки възможности", заяви общинарката Ваня Григорова, която бе сред вносителите на предложението за спиране на почти всички нощни линии. По една от тях снощи преуморен шофьор е претърпял катастрофа, удряйки се в стълб, обяви още тя.

Да бъдат спрени две от линиите на нощния градски транспорт - N3 и N4, а другите две - N1 и N2, да обслужват пътници само в петък и събота предложиха преди дни в Столичния общински съвет Ваня Григорова от "БСП за България" и на Карлос Контрера от ВМРО. Против се обявиха общинските съветници от "Демократична България" - "Продължаваме промяната" и "Спаси София".

Според Григорова, "за да се запазят нощните линии в София, започва да се "реже" от коли от дневния градски транспорт, например по линия 72 са орязани две коли следобед, когато е най-натоварено".

"Нощният транспорт върви по четири часа, шофьорите след това трябва да доработват на редовна линия в сутрешния трафик, което не е никак леко", добави Георги Желев, председател на синдикалната секция на Федерацията на транспортните работници в дружеството към КТ "Подкрепа".

"Имаме силни притеснения за ситуацията", каза и Иван Бързаков, диспечер в автотранспорта. 

Според председателя на групата на ПП-ДБ и "Спаси София" в СОС Борис Бонев пък целта на искането е да бъдат обслужени лобистки интереси на таксиметрови компании.

"Животът, за съжаление, веднага потвърди това, което казвам. Снощи към 1:00 ч. шофьор на нощна линия N4 се удря в стълб на обръщалото на Гоце Делчев. Автобусът е със счупено стъкло, дясната част на предницата е посмачкана. Прилошало му е от преумора. Човекът е бил и болен в допълнение, но е отказал да си вземе болнични, защото масово болничните се обжалват от ръководството пред НОИ. И не иска проблеми", обяви днес Ваня Григорова.

"Знам, че управляващите Столична община не се интересуват от дертовете на транспортните работници. Но аз съм дете на шофьор и няма как да не проявявам разбиране към проблемите на работещите в транспорта. Е, децата на ДС имат други приоритети", добави тя.

За да има нощен транспорт и дневен транспорт, е необходимо да се подобрят условията на труд, заяви вчера тя. "В СОС гласувахме Столична община да осигури 15 млн лв за това. Терзиев не подписва договорите. Терзиев и днес отказа да ми отговори защо не изпълнява решение на СОС и не подписва договорите, за да привлечем шофьори. Василев за пореден път ми заяви, че пари няма да дадат!", твърди Григорова.