Ваня Григорова: Целият градски транспорт спира, ако влезе на проверка Инспекцията по труда
Снощи шофьор се удря в стълб, прилошало му е от преумора, заяви общинарката, която бе сред вносителите на предложението за спиране на почти всички нощни линии
"Целият градски транспорт спира, ако влезе на проверка Инспекцията по труда. При 150 максимално възможни по закон часове извънреден труд, в автотранспорта годишно се полагат 400-420 часа. Това е отвъд всякакви човешки възможности", заяви общинарката Ваня Григорова, която бе сред вносителите на предложението за спиране на почти всички нощни линии. По една от тях снощи преуморен шофьор е претърпял катастрофа, удряйки се в стълб, обяви още тя.
Столична община
- Политически сблъсъци в СОС за нуждата от нощен градски транспорт
- В чий интерес е спирането на линии от нощния градски транспорт в София?
- Протестиращи поискаха оставката на зам.-кмета по транспорт Илиян Павлов
- Спряха две линии на нощния градски транспорт в София, другите две ще работят само в петък и събота
Да бъдат спрени две от линиите на нощния градски транспорт - N3 и N4, а другите две - N1 и N2, да обслужват пътници само в петък и събота предложиха преди дни в Столичния общински съвет Ваня Григорова от "БСП за България" и на Карлос Контрера от ВМРО. Против се обявиха общинските съветници от "Демократична България" - "Продължаваме промяната" и "Спаси София".
Според Григорова, "за да се запазят нощните линии в София, започва да се "реже" от коли от дневния градски транспорт, например по линия 72 са орязани две коли следобед, когато е най-натоварено".
"Нощният транспорт върви по четири часа, шофьорите след това трябва да доработват на редовна линия в сутрешния трафик, което не е никак леко", добави Георги Желев, председател на синдикалната секция на Федерацията на транспортните работници в дружеството към КТ "Подкрепа".
"Имаме силни притеснения за ситуацията", каза и Иван Бързаков, диспечер в автотранспорта.
Според председателя на групата на ПП-ДБ и "Спаси София" в СОС Борис Бонев пък целта на искането е да бъдат обслужени лобистки интереси на таксиметрови компании.
"Животът, за съжаление, веднага потвърди това, което казвам. Снощи към 1:00 ч. шофьор на нощна линия N4 се удря в стълб на обръщалото на Гоце Делчев. Автобусът е със счупено стъкло, дясната част на предницата е посмачкана. Прилошало му е от преумора. Човекът е бил и болен в допълнение, но е отказал да си вземе болнични, защото масово болничните се обжалват от ръководството пред НОИ. И не иска проблеми", обяви днес Ваня Григорова.
"Знам, че управляващите Столична община не се интересуват от дертовете на транспортните работници. Но аз съм дете на шофьор и няма как да не проявявам разбиране към проблемите на работещите в транспорта. Е, децата на ДС имат други приоритети", добави тя.
За да има нощен транспорт и дневен транспорт, е необходимо да се подобрят условията на труд, заяви вчера тя. "В СОС гласувахме Столична община да осигури 15 млн лв за това. Терзиев не подписва договорите. Терзиев и днес отказа да ми отговори защо не изпълнява решение на СОС и не подписва договорите, за да привлечем шофьори. Василев за пореден път ми заяви, че пари няма да дадат!", твърди Григорова.