Нова: Божков манипулира с извадки от договори, истината е друга
Компанията "Нова Броудкастинг Груп" отговори на фейсбук писанията на обвиняемия бизнесмен
Във връзка с изнесените днес извадки от търговски договори между Нова Броудкастинг Груп ЕООД и дружествата "Национална Лотария" и "Ню Геймс", заявяваме, че те са манипулативно и тенденциозно подбрани, и представляват грубо нарушение на действащото законодателство за защита на конкуренцията и личните данни.
Това пише в официална позиция на Нова Броудкастинг Груп.
Рекламните взаимоотношения на Нова Броудкастинг Груп и "Национална Лотария" / "Ню Геймс" започват от 16/07/2012 г.
През целия период до 2018 г., рекламодателите "Национална Лотария" / "Ню Геймс" постоянно увеличават рекламните си бюджети, в съответствие с ръста на техния бизнес и ефекта от различните телевизионни рекламни форми.
През някои от годините рекламните бюджети на "Национална Лотария" / "Ню Геймс" са дори по-високи от тези в последния договор. Срокът на този договор гарантира на рекламодателя фиксирана цена, а не постоянно й увеличение, както при предходните договори.
Избирателно подадената информация не отчита увеличаването на рекламните форми за "Национална Лотария" / "Ню Геймс", излъчвани в най-гледаното време в каналите на Нова Броудкастинг Груп, и на преференциални цени.
Нова Броудкастинг Груп винаги е държала на ясното разграничаване между търговска и редакционна политика. Защитавайки тези принципи, през 2018 г. Нова Броудкастинг Груп отрази обективно обществения дебат по предлаганите промени в Закона за хазарта и не зае позиция в полза на рекламодателя. Това стана причина Васил Божков едностранно да оттегли рекламата на "Национална Лотария" и "Ню Геймс", както призна и самият Божков в свое интервю от януари 2020 г.
Нова Броудкастинг Груп категорично се противопоставя и не приема опитите да бъде въвлечена в манипулативните тези на Васил Божков.