Подписано е заданието за подробния устройствен план за Националната детска болница. Строежът ще започне, когато влезе в сила подробния устройствен план и има проект. Направен е много точен план. Следващото правителство ще може да започне строителството, съобщи регионалният министър Иван Шишков в предаването "Още от деня" по БНТ.

"Амбицията ми е да говоря за всичко, което не е свършено. Да се проектира всичко, което не е било проектирано, така че в следващите редовни кабинети да нямат избор и да трябва да завършат проектирането и строителството на всички инфраструктурни обекти", добави още той.

Имам уверение от строителите, че движението по АМ "Европа" може да бъде пуснато временно до Нова година, но няма да бъде положен последният слой асфалт, тъй като студеното време вече не го позволява, каза още Иван Шишков.

Големият проблем на АМ "Европа" е строежът на лота между София и Сливница, който беше спрян за седем месеца, посочи министърът.

"Имаше проблеми с кмета на Костинброд, подписах споразумение, но седемте месеца няма кой да ги върне - след четири-пет месеца като свърши отчуждаването, ще имаме възможност да започнем да строим и този участък, но вероятно ще загубим част от европейското финансиране".

За да има реални строежи, трябва да има навреме извършено проектиране и отчуждаване, подчерта Шишков. По интерконектора с Гърция са останали определени строителни дейности, които се очаква да бъдат завършени през втория и третия етап на проекта, каза още той.

"Имаше един път, който не беше завършен и който не се строеше, оптичен кабел, който трябва да бъде изграден, по има напредък. И противоерозионните мерки, които също много ме притесняват, защото това, което сме направили, е много хубаво, но природата трябва да бъде запазена".

И към този момент проектът не е на 99% завършен, коментира той.

"Амбицията ми е да говоря за всичко, което не е свършено и да започне да се проектира всичко, което не е проектирано преди 5-10 години, така че следващите редовни кабинети да нямат избор и да трябва да завършат строителството на всички инфраструктурни обекти, за които както вие, така и зрителите за първи път чуха", заяви Шишков.

Като пример той посочи обявяването на пътя от Велико Търново до Бяла за обект от национално значение. Одобрени са подробни устройствени планове за завършването му.

Иван Шишков увери, че ремонтът на тунела под Шипченския проход няма да бъде спрян, а ще се реализира в следващия програмен период на министерството.

"Тунелът под Шипка е една част от този строителен хаос, който е заварил кабинетът. Не съм казвал, че ще бъде спиран. Казах единствено, че няма сериозен смисъл, защото обходът на Габрово е с по една лента в двете посоки. Тунелът под Шипка е предвиден по същия начин. Ефектът от тунела сега ще е минимален и ще се дадат много пари", заяви министърът.