Буруджиева предлага глоба и за пияни пешеходци
Депутатът от БСП Татяна Буруджиева предлага велосипедистите да нямат право да се движат по улици без велоалеи, пешеходците също да бъдат глобявани за употреба на алкохол, а възрастта на таксиметровите шофьори да бъде ограничена до 60 години.
Татяна Буруджиева предлага за всички пияни да бъдат въведени глоби, включително и за пешеходците.
Червеният депутат и началник на кабинета на лидера на БСП Сергей Станишев обяснява в интервю за „Всеки ден“, че всеки, който е пиян, включително и пешеходецът, е опасен за движението.
Самата Буруджиева оценява идеята си като рестриктивна, защото „един пиян на пешеходната пътека може да създаде много неприятности“:
„Аз съм виждала пешеходци, които в такова състояние започват да блъскат по колите и са готови и да чупят стъклата им само защото според тях шофьорът не е спрял достатъчно добре на пешеходната пътека и не им е осигурил уюта да пресекат както и когато те са решили“.
Друго предложение на Буруджиева е глобата за преминаване на червено да бъде драстично завишена. Това щяло да важи и за пешеходците.
Тя дава за пример Гърция, където санкцията за преминаване на червен светофар била 700 евро, а за пешеходец, минал на червено – „от порядъка на 100-150 евро“.
„Толкова трябва да стане и в България, защото, ако знаеш, че ще те глобят с 300 лева, никога няма да си помислиш да преминеш на червено“, мотивира се Татяна Буруджиева.
Нейно предложение е и велосипедистите да нямат право карат извън специално изградените велоалеи.
„На мен ми се случи например един велосипедист да се удари в колата ми, в която се возех. Изкара акъла на всички ни - дали е жив и здрав. Той караше с бясна скорост на отсечка по столичния булевард „Драган Цанков" по средата на платното. В същия момент, когато ни удари велосипедистът, пред колата изскочи един пешеходец, който се юрна да пресича по пешеходната пътека, без да се огледа какво се случва“, разказва депутатът от БСП в интервюто.
Тя не можела да си представи и как един таксиметров шофьор над 60 години може да има адекватни реакции на пътя, защото „всички сме хора и имаме определени биологически възможности“.
Татяна Буруджиева обяснява, че в момента има много предложения, които са събрани и в края на октомври ще започне дискусия за изготвяне на изцяло нов Закон за движение по пътищата.