Двадесет дни след началото на кампанията 2 в 1 участниците са похарчили общо 1 316 648 лв. за медийна реклама и за двата вида избори - за ЕП и за Народно събрание, съобщават от Института за развитие на публичната среда.

В мониторинга на медийната реклама по време на предизборната кампания са включени официалните страници на 39 национални и регионални медии - 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции. 

Това е сериозен ръст спрямо първите 10 дни на кампанията, когато формациите бяха насочили едва 587 357 лв. С основание можем да допуснем, че голяма част от него се дължи на т.нар. медийни пакети, отбелязват от Института.

Най-много средства към 29 май продължават да са похарчили от ГЕРБ-СДС - 199 656 лв., следвани от Продължаваме Промяната - Демократична България с 167 306 лв. и Възраждане - 147 699 лв.

Снимка: Институт за развитие на публичната среда/Отворен парламент-граждански гласове

Подредбата се запазва спрямо първия десетдневен период, но вече делът на трите формации от общите разходи спада до 39%.

ИЗБРАНО