Bulphoto
Ключови срещи на Радев в Брюксел след полет със ”Спартан”
Румен Радев заминава на първата си официална визита зад граница днес - в Брюксел.
Вместо с правителствения „Еъбръс” обаче до белгийската столица президентът и водената от него делегация ще летят с транспортния самолет „Спартан”, предаде БНР.
От президентството потвърдиха, че това се прави от съображения за икономии. За сметка на икономиите полетът с военния самолет ще продължи двойно повече от времето, за което би летял правителственият самолет.
В белгийската столица държавният глава ще бъде на двудневно посещение. За днес са предвидени срещи с председателя на Европейския съвет Доналд Туск, с председателя на Европейската комисия Жан-Клод Юнкер и с председателя на Европейския парламент Антонио Таяни.
На 31 януари президентът Румен Радев ще разговаря с генералния секретар на НАТО Йенс Столтенберг.
Държавният глава ще посети офисите на българската делегация в Главната квартира на НАТО и ще се срещне с нейните членове.
В рамките на визитата си президентът Радев ще посети Върховното главно командване на Обединените въоръжени сили в Европа в Монс.
Румен Радев, който до неотдавна беше генерал от ВВС, ще проведе среща „на четири очи“ с генерал Къртис Скапароти - върховен главнокомандващ на Обединените въоръжени сили на НАТО в Европа.
След това ще се проведат пленарни разговори между водената от българския президент делегация и Върховното главно командване на Обединените въоръжени сили на НАТО в Европа.
По-късно държавният глава ще се срещне с българските военнослужещи във Върховното главно командване на Обединените въоръжени сили на НАТО в Европа.
Според някои съобщения на срещите ще бъде планирано голямо учение на НАТО в България тази година, в което ще участват хиляди военни от много страни.
Защо полет със Спартан
При пътнически полети в Спартана могат да се наредят максимум 60 седалки. Максималната височина, на която лети е 9 хиляди метра, а максималната скорост – 600 километра в час, отбеляза Нова телевизия.
Разстоянието от София до Брюксел е около 1800 километра. С "Еърбъс"-а и "Фалкон"-а (каквито притежава правителственият Авиотряд 28) това разстояние се прелита за около 2 часа. Спартанът обаче е по-тромав и ще го вземе за 3 часа при максимална скорост.
Според производствените характеристики на всеки самолет, еърбъсът харчи най-много – 5 литра гориво на километър полет. Спартанът – 3 литра на километър, а фалконът – 2 литра. Тоест от София до Брюксел най-скъп би бил полетът с еърбъса, тъй като ще изгори 9000 литра, докато за същото разстояние разходът на спартана ще е 5400 литра, а фалконът – само 3600 литра, прави сметки Нова.
Най-евтиното пътуване предлага малкият правителствен фалкон. Конкретно за тази визита обаче, той отпада като вариант, тъй като е прекалено малък за делегацията на Радев. Затова вероятно е предпочетен полетът със „Спартан“.
От президентството потвърдиха, че това се прави от съображения за икономии. За сметка на икономиите полетът с военния самолет ще продължи двойно повече от времето, за което би летял правителственият самолет.
В белгийската столица държавният глава ще бъде на двудневно посещение. За днес са предвидени срещи с председателя на Европейския съвет Доналд Туск, с председателя на Европейската комисия Жан-Клод Юнкер и с председателя на Европейския парламент Антонио Таяни.
На 31 януари президентът Румен Радев ще разговаря с генералния секретар на НАТО Йенс Столтенберг.
Държавният глава ще посети офисите на българската делегация в Главната квартира на НАТО и ще се срещне с нейните членове.
В рамките на визитата си президентът Радев ще посети Върховното главно командване на Обединените въоръжени сили в Европа в Монс.
Румен Радев, който до неотдавна беше генерал от ВВС, ще проведе среща „на четири очи“ с генерал Къртис Скапароти - върховен главнокомандващ на Обединените въоръжени сили на НАТО в Европа.
След това ще се проведат пленарни разговори между водената от българския президент делегация и Върховното главно командване на Обединените въоръжени сили на НАТО в Европа.
По-късно държавният глава ще се срещне с българските военнослужещи във Върховното главно командване на Обединените въоръжени сили на НАТО в Европа.
Според някои съобщения на срещите ще бъде планирано голямо учение на НАТО в България тази година, в което ще участват хиляди военни от много страни.
Защо полет със Спартан
При пътнически полети в Спартана могат да се наредят максимум 60 седалки. Максималната височина, на която лети е 9 хиляди метра, а максималната скорост – 600 километра в час, отбеляза Нова телевизия.
Разстоянието от София до Брюксел е около 1800 километра. С "Еърбъс"-а и "Фалкон"-а (каквито притежава правителственият Авиотряд 28) това разстояние се прелита за около 2 часа. Спартанът обаче е по-тромав и ще го вземе за 3 часа при максимална скорост.
Според производствените характеристики на всеки самолет, еърбъсът харчи най-много – 5 литра гориво на километър полет. Спартанът – 3 литра на километър, а фалконът – 2 литра. Тоест от София до Брюксел най-скъп би бил полетът с еърбъса, тъй като ще изгори 9000 литра, докато за същото разстояние разходът на спартана ще е 5400 литра, а фалконът – само 3600 литра, прави сметки Нова.
Най-евтиното пътуване предлага малкият правителствен фалкон. Конкретно за тази визита обаче, той отпада като вариант, тъй като е прекалено малък за делегацията на Радев. Затова вероятно е предпочетен полетът със „Спартан“.