Гласуването с машини е много вероятно да доведе до скандал и дори да се стигне до оспорване на резултатите в съда. Това очаква журналистът и бивш главен редактор на сп. "Мениджър" Елица Николва, която гостува заедно с колегата си Даниел Ненчев в изборното студио на Dir.bg. 

По отношение на по-ниската избирателна активност от вота през април, според нея трябва да се отчете фактът, че в момента има много хора, заети в българския туризъм, "които не могат да гласуват, но не заради мързел или защото са се отказали от това, а защото просто са на работа". Николова не вярва, че активността се определя от това, че някои хора са предпочели да отидат на почивка пред това да гласуват. И даде с пример с майка си, която се е прибрала от Германия специално, за да даде своя вот. И все пак е очаквала сега повече хора да гласуват. 

За какво гласуват хората? Според Николова една от причините част от избирателите да отидат до урните е страх, имайки предвид корпоративния вот.

"Нямаше силни лидерски послания, но те не са и толкова важни. Вярвам в малките самоогранизиращи се отбори, които застават зад независими депутати. Хората да се припознаят в мисии като изграждането на детската болница, политики срещу домашното насилие и други такива идеи, в които тази година Николова намира, че е имало много силни послания. 

На въпрос не е ли време вече да говорим повече за идеята за онлайн гласуване, тя каза: "Говорим си за дигитална икономика, но сме много изостанали по отношение на дигиталното равенство. Има много хора, които нямат достъп до интернет, никой не ги е научил как се работи. Именно тези хора трябва да бъдат обучени, преди да стигнем до идеята за дигитализация". 

Визитка:

Елица Николова е част от медийната индустрия близо 20 години, познава както печатния, така и онлайн пазара, а през последните години се фокусира върху теми, свързани с бизнес, предприемачество, нови технологии, роботи, изкуствен интелект, зелени иновации. Като главен редактор на една от водещите бизнес медии у нас през изминалите две години, следи отблизо развитието на големи, малки и стартиращи компании, а също и културата им и социално отговорните им политики, които имат потенциал да създадат нов модел на икономическа среда и пазар на труда у нас.