По думите на Борисов - най-ниската цена крие риск.
„Още повече много спекулативни фирми има, които нарочно дават най-ниска цена и след това, когато ги поставят, и рискът пред магистралите стои много сериозно в тази посока. С най-ниската цена, след това, особено ако спечелят няколко ЛОТ-а, като критерий ниска цена, след това като кажат спираме или ни увеличете цените и ние ще провалим цялата си програма в инфраструктурата", заявява Бойко Борисов, цитиран от агенция "Фокус".
Според него, "трябва да бъде поставено в конкурсите и в закона, че при еди каква си ситуация, ниската цена или еди какво си, трябва да има и допълнителен критерий. Ако е най-ниска цена, например, изискуема банкова гаранция 110 на сто от договора. Така, че да можете да регулирате спекулантите."

"В противен случай, вече го сърбаме два пъти от предишното правителство - с АМ „Люлин” и Дунав мост 2. И сега разбирам в неделя, Станишев казал „Оскъпили магистрала Люлин”. Просто вие разбирате ли, това са толкова нагли хора. Тези, които я забодоха в планината и я спряха и всъщност я оскъпиха като направиха естакади и тунели. Ние платихме сметката*, но той казва Борисов или нашето правителство е оскъпило магистралата", казва премиерът.

Той продължава с думите: Разбирате каква наглост при положение, че когато я вкарахме да мине през парламента ("Люлин"), там мълчаха и дума не казваха, а Плугчиева първа застана да се снима на магистралата. Видяхте какво чудо беше. Не можем да застанем от нея за снимки, а в същото време премиерът й казва „Оскъпиха магистралата”. Ние ви платихме сметката и направихме магистралата”.

*Цената на АМ Люлин бе повишена с 35% през 2010 г. по искане на изпълнителя на проекта - турската "Мапа Дженгиз"Така цената й достигна 9 млн. евро/км.

Дължимото на Перник
320 хиляди лева дължи турският консорциум „Мапа Дженгиз”, изпълнител на автомагистрала „Люлин”, на Община Перник, каза междувременно пред „Фокус” кметът на Община Перник Росица Янакиева.
Тя се закани общината да предприеме мерки през Агенция „Пътна инфраструктура” и евентуално през съда.
По думите на Янакиева, турският консорциум чака превод на пари от АПИ, за да преведат средствата на Община Перник.

Пързалка?
Новият аутобан ще ни пързаля редовно заради усойния терен, през който минава трасето. В по- голямата си част то се вие през дефилето между селата Мало и Големо Бучино.
Местността се характеризира с постоянно въздушно студено течение, достигащо дори до пернишките кварталите Изток и Мошино, а от бученето на вятъра произлизали и имената на двете села, разказват местните, цитирани от БНР. Освен навявания от сняг, има условия и за образуването на ледена покривка по мостовете и по-ниските части.
ИЗБРАНО