Съпредседателят на "Продължаваме промяната" Асен Василев отговори на Атанас Пеканов, който го обвини в лъжа за наземното метро в Пловдив. По-рано днес с пост във Фейсбук вицепремиерът в двата служебни кабинета на Стефан Янев възнегодува, че на среща с избиратели в Града на тепетата Василев е казал, че е вкарал в Плана за възстановяване проект за градска железница, който съответно трябва да се изпълни до 2026 г.

"Учуден съм, че Атанас Пеканов, който два пъти е бил министър, отговарящ за Плана за възстановяване и устойчивост (ПВУ), не си е направил труда да го прочете. Иначе щеше да види, че проект за градска железница в Пловдив, която ще се финансира по ПВУ, има", отговаря Асен Василев в позиция, разпространена от пресцентъра на "Продължаване промяната".

Към изявлението е приложен и следният цитат, за който Василев посочва, че е от финалната версия на Плана за възстановяване и устойчивост от април 2022 година:

"Проектен фиш 19 (компонент 8, инвестиция 1): "Описание на Проект 1 - Въвеждане на редовно тактово влаково обслужване (тип S-bahn) в крайградските райони на София, Пловдив и други градове чрез закупуване на едноетажни и двуетажни оперативно съвместими електрически мотрисни влакове с максимална скорост 160 км/ч, оборудвани с ERTMS. С оглед подобряване на обслужването с железопътен транспорт на най-големите градове на България - сред които София и Пловдив, се предвижда организирането на движение на регулярни крайградски влакове (тип S-bahn) в крайградските им райони."

Добавен е и още един пасаж от ПВУ, който гласи:

"Етап 184 и 186: "42 електрически мотрисни влака (ЕМВ) за пътнически услуги в крайградския транспорт с максимална скорост от 160 km/h, оборудвани с бордова апаратура за ERTMS — 7 двуетажни ЕМВ с минимален капацитет от 300 места за сядане и 35 едноетажни ЕМВ с минимален капацитет от 200 места за сядане".

В края на позицията има ЛИНК към пълния текст на ПВУ и графика от Проектен фиш 19.