Зоната на деформация в метрото е с плаващ пясък
В момента се демонтират релсите, траверсите и основата в компрометирания участък, който е 30 метра, обяви инж. Стоян Братоев
Зоната на деформацията в третия лъч на метрото е с плаващ пясък. Това показаха сондажите на място. По време на строежа имаме правени сондажи през 100 метра, а въпросната зона попада именно между два такива сондажа. Сондажите са с дълбочина от 19 метра, а сега, при новите проби, вода е излязла още на 6 метра. Като причина за проблема при метростанция "Хаджи Димитър" може да се каже, че са и проливните дъждове. Това обяви на извънреден брифинг шефът на столичния "Метрополитен" инж. Стоян Братоев.
Още по темата
"В момента се демонтират релсите, траверсите и основата в компрометирания участък, който е 30 метра. Причините са няколко. Основната е, че в този период на дъждове, нивото на река Перловска се е повдигнало, цялата територия е била наводнена. Увеличил се е водният натиск и затова се е повдигнал релсовият път. Има още детайли, по които се работят, но изпълнителите трябва да разкрият една ивица, за да видим как ще подредим построяването. Като се подреди, ще бъде ясно какво ще бъде необходимото време за всеки от етапите. Трябва да се разчисти конструктивният бетон. Оказа се, че е изключително здрав. Взехме две независими прави. Първите вече излязоха и съответства на проектните изисквания. В новия проект се залагат същите параметри на бетон", обясни Братоев.
По думите му, когато подредят нещата, ще могат да кажат ориентировъчно колко време ще им е необходимо, за да се отстранят щетите.
"Една стотинка общината няма да плати, защото участъкът си е в гаранция. Все още не може да се каже чия е вината. Строителите ще си изпълнят ангажимента да отстранят вредата. Още не можем да кажем каква неустойка ще им искаме. При строителство по този метод, когато има много подземни води, той е много труден за изграждане. В други участъци е по-плитко и нивото на подземните води дори не покрива тунела. Тоест, такъв екстремен участък ние нямаме. Въпреки всичко, е възложено на проектантите да направят проверка и на съседните участъци. Няма по-екстремен участък, това е най-дълбокият", каза още Стоян Братоев.
Припомняме, че над 5 мм отклонение в релсите бе причината да се спре метрото в участъка на станция "Хаджи Димитър" по третия лъч. Компрометираният участък е на около 200 м от станцията и е регистриран, защото е установено надигане на релсите.
"Имаме норматив, съгласно който отклонението може да бъде максимум 5 мм, сега е повече", заяви шефът на "Метрополитен" ЕАД преди дни.