btvnovinite.bg
Кондукторката от запаления влак: Не се изплаших
Кондукторката, спасила пътници в запаления влак София-Бургас, е в болница.
Първа помощ след инцидента са потърсили още началник влакът, както и един от машинистите, които са участвали в гасенето на пламналата машина с пожарогасители.
Два вагона от композицията на влака изгоряха, но инцидентът се размина без пострадали заради бързата реакция на железничарите. Кондукторка Фатме Хюсеин първа забелязала дима и след спирането на гара Коньово и е помогнала за евакуацията.
За късмет на пътниците, пожарът пламнал на самата гара. Докато дойдат пожарникарите, кондукторката извежда на безопасно място всички пътници и заедно с машинистите и началник-влака започват да гасят с наличните пожарогасители пламналия влак. Помагат и пътници.
Фатме Хюсеин eдва днес потърсила лекарска помощ.
"Не се изплаших, просто трябваше да взема мерки – да мисля първо адекватно, да отстраним пътниците, да няма произшествие... Пламъците много бързо обзеха влака, тичах за пожарогасител от първите два вагона".
Преди пожарната, дошла линейка. Фатме разказа пред bTV, че е питала хората един по един дали им е лошо от дима.
Изморени и притеснени, пътниците пристигнаха в Бургас с автобус след полунощ.
Даниел Тричков се прибирал след репетиция в пловдивската опера. Разказа, че след Нова Загора усетил силен мирис на пластмаса.
"Бяхме на Коньово, т.е. близо, и вече миришеше много”, разказа той. Всички пътници са евакуирани преди вагоните да пламнат.
"Бяхме на Коньово, т.е. близо, и вече миришеше много”, разказа той. Всички пътници са евакуирани преди вагоните да пламнат.
Версии за пожара
Късо съединение в ел. инсталация на един от вагоните е най-вероятната причина за пожара във влака София-Бургас. Това каза пред bTV представител на специализирано звено към Министерството на транспорта, който беше на гара Коньово.
Става дума за неизправност в таблото, което подава осветлението и отоплението в трети вагон. Според ръководителя на разследващото звено Бойчо Скробански вероятността това да е причинило аварията е "80-90%". Така първоначалната версия, че запалването е тръгнало от неизгасена цигара в тоалетната на последните два вагона беше отхвърлена.
Влакът е минал проверка преди тръгване.Той е в експлоатация от близо 40 години, но според разследващите важното в случая е как е поддържана техниката.
Движението по линията беше възстановено рано тази сутрин.