Вълните на Тракия в участъка между Белозем и Стара Загора са на път да изчезнат. От вчера започна дългоочакваният ремонт на първите 12 км от пътен възел "Белозем" до пътен възел "Оризово" в посока Бургас. Ще се ремонтират общо 52 км от участъка.

Отсечката е открита на 2 юли 2006 г., а 14 г. по-късно е силно амортизирана.

Според статистиката на Института за пътна безопасност магистрала "Тракия" в участъка Чирпан - Стара Загора е една от най-смъртоносните в Европа. Само от 2015 г. до юни 2020 г. са загинали 16 души.

БНТ обобщи хронологията на най-тежките инциденти:

На 23 януари 2017 г. лек автомобил "Хонда", управляван от 36-годишен мъж, се заби в мантинелата на 257 километър. Шофьорът загина на място.

На 19 август 2017 г. шофьор на тир загина при катастрофа край Стара Загора при 189-тия километър в посока София.

На 29 април 2017 г. 57-годишен мъж от Варна загина при тежка катастрофа на магистралата на 257 км в посока Бургас. Джипът "Мазда", който той е управлявал, се преобърнал, като е паднал в съседното платно.

На 6 октомври м.г. автобус се преобърна в канавката на аутобана между Нова Загора и Стара Загора. Шофьорът и неговият спътник оцеляват като по чудо.

Най-тежките катастрофи станаха през лятото на тази година, което принуди АПИ да започне дълго отлагания ремонт.

На 12 юли, малко след 17.00 часа, ТИР с турска регистрация, пътуващ към Бургас, навлиза в насрещното на 163-ти километър на "Тракия". Удря 5 автомобила, обръща се и се запалва. При тежката катастрофа петима души губят живота си, а други шестима са ранени, сред които и дете на две години и половина. Инцидентът става около село Плодовитово.

След като шофьорът губи контрол, преминава през разделителната мантинела и отива в насрещното движение. При удара се преобръща като затиска няколко коли, а други изхвърля извън пътя. По първоначална информация най-вероятната причина за инцидента е, че шофьорът е заспал на волана

Последват серия от технически и строителни експертизи. Директорът на Областното пътно управление в Стара Загора признава, че в този участък мантинелите са стари и силно амротизирани. Твърди обаче, че не това е причината за тежката катастрофа.

На 18 юли тир с турска регистрация се обърна на същото място на автомагистрала "Тракия", където шест дни по-рано загинаха петима души. Този път за щастие няма жертви и пострадали. По първоначални данни камионът е спукал гума, при което се е качил на мантинелата между двете платна.

На 31 август тир с турска регистрация, превозващ палети, се обърна в крайпътна канавка на автомагистрала "Тракия" в близост до 121 км в посока София, а причината - заспиване на водача зад волана

Дни по-късно на мястото беше положен нов асфалт върху дилатационната фуга само в активната лента, бързата и аварийната бяха оставени в същото трагично състояние. Тогава от АПИ признаха, че закърпването е временно решение за лятото.