Ивалина Иванова и съпругът ѝ, които станаха обект на обиди и агресивно отношение от варненски лекар, от когото чакали направление, ще търсят правата си в съда. По случая бяха сезирани Изпълнителната агенция "Медицински надзор" и Българския лекарски съюз.

Пред БНТ Иванова разказа повече за видеото, което беше разпространено във Facebook и от което става ясно за арогантното поведение от техния личен лекар. Самият д-р Иван Станчев категорично е отказал коментар.

Жената отишла да вземе направление, необходимо за преустановяване на ТЕЛК за съпруга ѝ. 

"Трябваше ни направление, а д-р Станчев не само, че не го издаде, но и се държа грубо и арогантно с нас без видима причина. Получихме писмо от ТЕЛК на 12 септември. Съпругът ми позвъня кога ще бъде удобно за личния ни лекар да се яви в кабинета за това направление. Не си вдигаше телефона. Съпругът ми отиде на място пред кабинета. Д-р Станчев е реагирал агресивно, изгонил го е и си е затворил вратата", разказва Иванова. 

"Решихме да отидем отново, този път и двамата, след седмица. Покани ни в кабинета, около 40 минути писа нещо, въвежда данни и каза накрая, че не се получават нещата и след два дни да отидем за това направление. Отивам на 10 октомври за направлението и той започна с караниците, записани във видеоклипа, който направих. Не сме нагрубили доктора по никакъв начин, така че не знам с какво сме провокирали това поведение", обясни още Ивалина Иванова.

Вчера семейството е получило разрешение от Регионалната здравна каса да сменим личния си лекар. 10 минути след въвеждането на данните им от новото им джипи - д-р Крумова, онкоболният мъж вече имал въпросното направление, заради което бе обиждан от д-р Иван Станчев.

"Случката е изключение, а не правило", коментира председателят на сдружението на общопрактикуващите лекари доц. Любомир Киров в "Денят започва" по БНТ: 

Всеки човек има характер и особености. Подобно отношение между хора можем да видим във всяка една сфера в нашето общество. Аз мисля, че не това е моделът на поведение, който е общ. Това е по-скоро изключение. Подобен начин на отношение не е приемлив, разбира се, не е добър. Но може би трябва да потърсим причините за такова поведение. Превърнали сме се обаче в нация на констататори, а не на търсещи проблема. Казваме, че проблемите са заложени другаде.

Да, натоварването, на което сме подложени общопрактикуващите лекари, административният товар е една от причините да бъдем изнервени. Всеки раеагира по различен начин на това. Защото бумащината, с която се борим, е един от основните фактори. Електронното попълване на документи не облекчава лекарите, но това е друга дълга тема. Трябва да се промени системата, условията на работа и натоварването.

Предложението му е общопрактикуващите лекари да бъдат освободени от задълженията, произтичащи от решенията на ТЕЛК.

"Интересен е фактът защо хората трябва 3-4 месеца предварително да бъдат стресирани, че им изтича ТЕЛК-а с такива писма. ТЕЛК не е работа на лекарите, които се занимават с диагностика и лечение. ТЕЛК не подпомага диагностично-лечебния процес, а води до социални придобивки. Така че, ние призоваваме общопрактикуващите лекари да не бъдат занимавани с ТЕЛК, нека го правят колегите в ТЕЛК. Там си има електронни досиета на пациентите и може директно да комуникират с тях", предложи доц. Киров.