Шефът на СОС предложи връщане на 5 карти за столичния градски транспорт
Георги Георгиев заяви, че като юрист няма право да позволи ограничаване на правото на избор на гражданите с какви карти да пътуват
Предлагам да върнем месечната карта за една линия за наземен транспорт, месечната карта за метро и двете месечни карти от 9 лв. за наземен транспорт, както и картата за метро за учениците. Това съобщи на брифинг председателят на Столичния общински съвет (СОС) Георги Георгиев, преди началото на първото заседание на съвета за 2023 година, цитиран от БТА.
Още по темата
Георгиев определи като напълно справедливи исканията на 36 000 граждани и допълни, че като юрист няма да позволи ограничаване на правото на избор на гражданите с какви карти да пътуват.
Председателят на СОС покани комитета от общински съветници, които са автори на тарифната политика, включително на идеята за отпадане на картата за една линия, на заседание, за да преразгледат своето решение. "Предлагам да върнем картата за една линия", заяви Георгиев. Според него е очевидно, че за част от гражданите, които ползват тези превозни документи, решението е създало затруднения.
Той коментира, че общински съветници, които са се подписали под новите правила, "се извъртат" през последните дни. "Предложението за отпадането на картата е подписано от общински съветници, единодушно, членове на този комитет от всички политически групи - както колегите Зарков и Прошков от ГЕРБ, така и Калоян Паргов и Альоша Даков от БСП, имаме подпис на Симеон Ставрев от "Демократична България", а най-гласовитият радетел за градски транспорт - Борис Бонев също е автор на тази идея", коментира Георгиев.
"Няма нищо по-хубаво от свободата да избираш сам", отбеляза Георгиев.
По-рано групата общински съветници от "БСП за България" отиде в парламента, за да обяви пред медиите там, че ще настояват за запазване на старите превозни документи с доклад за промени в наредбата за превоза в обществения градски транспорт, като разкритикуваха новата тарифна политика на общината.
Председателят на групата Иван Таков напомни, че те не са подкрепили тази наредба по време на приемането й в СОС. "Не е справедливо, цялата тежест да бъде прехвърляна върху гражданите на София", посочи Таков. Заместничката му Милка Христова заяви още, че общинарите от БСП не са съгласни с това, че валидацията играе ролята на застраховка за пътуващия. По думите й самият превозен документ е документът, който има застрахователен характер. "Ние ще настояваме за отмяна на задължителната валидация, която е една допълнителна тегоба по отношение на гражданите", заяви Христова.
Новата тарифна политика за превозните документи в градския транспорт бе приета с решение на СОС през лятото на миналата година. Тя влезе в сила от 1 януари тази година и трябваше да бъде широко разяснена на гражданите от Центъра за градска мобилност. Председателят на СОС Георги Георгиев преди дни "даде жълт картон" на ръководството на ЦГМ за слабата разяснителна кампания и предупреди, че при още един "гаф" ще им покаже "червен картон". С новата тарифна политика се въведоха електронните билети за време "30+" и "60+", както и карти за пътуване с намаление на майки с деца и студенти. Премахнат бе хартиеният билет. Голяма критика сред ползвателите на градския транспорт понесе премахването на месечната карта за една линия, както и задължителното валидиране при качване в превозното средство.