Комисията за защита на потребителите е констатирала четири-пет нарушения при извършени около 230 проверки по Черноморието. Това съобщи пред БНР председателят на КЗП Димитър Маргаритов, след като комисията бе сезирана от Министерство на туризма и прокуратурата.

Нарушенията са свързани с разминаване между офертата и реалното предлагане на туристическия продукт.

"На един от плажовете се задължава да се наеме комплект от чадър и шезлонг за първа линия. Всеки потребител има право да вземе, каквото иска", разказа Маргаритов.

Потребители са се оплакали за предлагане на екстри, които са липсвали. Основно нещо е неработещ към хотела ресторант. Имало и административни несъответствия.

Случаят диня и кърпа на плажа към чадъра и шезлонга - не било обаче нелоялна търговска практика, тъй като можело екстрата да е към заведението. В тези случаи потребителят трябва да обмисли каква услуга желае.

Такъв случай бе посочен и на Елените - когато към офертата за почивка се включва всичко, а на място се искат отделно пари за позлване на интернет. 

Димитър Маргаритов обясни, че това в случая е нелоялна практика, а хотелът е бил санкциониран.

Маргаритов уточни, че санкциите за нелоялна търговска практика могат да стигнат до 30 000 лева.

Шефът на КЗП отбеляза, че жалбите в туристическата сфера, подадени в КЗП, са два пъти повече спрямо същия период на миналата година.

"През миналата година за първото полугодие жалбите са били около 450, а за тази година са около 800. Голям сегмент се отвори около отменени пътувания и у нас, и в чужбина".