Досега пренареденият участък с жълти павета е около 150 кв. м и смятаме, че с необходимата технология ще приключим до средата на септември. Това каза пред журналисти заместник-кметът на София в направление "Обществено строителство" Ангел Джоргов, който провери работата по пренареждане на жълтите павета на бул. "Цар Освободител" в отсечката между бул. "Васил Левски" и ул. "15 ноември".

Всички снимки ВИЖТЕ ТУК>>>

Пренареждането започна преди около 10 дни и от няколко дни вече се полагат и самите павета, каза Джоргов и допълни, че пътната основа е била изпитана за четвърти път от началото на ремонта.

По думите му на място непрекъснато има служители на Столичната община, както и на фирмата от строителния надзор, така че и строителят, и самите работници да виждат, че контролът е непрестанен. Джоргов обясни, че апелират към самия изпълнител за необходимия брой технически ръководители и бригадир, които също да упражняват контрол.

Снимка: БТА

Днес нарушения не са установени. Въпреки това, за да не се стигна до ситуация като миналата година и отново пренареждане на паветата, общината ще проверява този участък и пренареждането всеки ден.

Зам.-кметът допълни, че на първо място е спазването на утвърдената технология - сортирани павета, малки фуги, допълнителни профили, които се използват. Заместник-кметът поясни, че са искали да използват и допълнителна емулсия, която е изпробвана на опитния участък, но не е било разрешено, защото тя се отклонява от автентичната технология.

Снимка: БТА

В тези жеги сме инструктирали да работят сутрин и вечер, защото най-важни са животът и здравето на самите работници, каза Джоргов и допълни, че има достатъчен брой хора, които да редят, и такива, които да сортират паветата.

Заместник-кметът обясни, че преди да се фугира, най-добре може да се види как са наредени паветата. За нас по-важно е качеството, а не срокът, но ще се опитаме до средата на септември да се приключи участъкът, уточни Джоргов.

Снимка: БТА

Тодор Тодоров, ръководител на строителния надзор, обясни, че проверяват всеки ден наредения участък около 15:00-16:00 часа, след което дават позволение за първично фугиране с пясък. По този начин предпазваме от разместване, каза той.

На въпрос дали пясъкът може да се отмие от дъждове, Тодоров отговори, че това е първично фугиране, като след него ще има валиране на паважа и допълнително фугиране. По принцип паважните настилки изискват периодично префугиране с пясък, обясни Тодоров.

Снимка: БТА

Продължават работите по последния етап от реконструкцията на обособеното трамвайно трасе на трамвай номер 5, по бул. "Цар Борис III", съобщи още Джоргов и допълни, че остават около 100 метра релсов път, който да се направи там, където е споделеното трасе.

Изпълняваме повече от 10 големи обекти на територията на Столична община, каза заместник-кметът. Някои вече ги приключихме, други се надяваме, че скоро ще приключат. Вчера бяхме на "Чепинско шосе", където ще има 10 км. нова асфалтова настилка до 15 септември., обясни Джоргов. Пуснахме и ул. "Николай Коперник", предстои и последния етап от бул. "Ломско шосе" да започне около 6 август, припомни той.

Снимка: БТА

По думите му, непрестанно се работи и по вътрешните квартални улици, както и по изграждането на тротоари, които тази година са в пъти повече.