"Пътят край Своге продължава да бъде опасен и продължава да бъде пълен с дефицити, свързани с пътната безопасност". Това каза пред БНР Диана Русинова от Института за пътна безопасност. Тя добави, че проблемът с отводняването на пътя е останал, мантинелата е преместена, но сега пешеходците трябва да се движат по пътното платно.

Преди 2 г. на този път загинаха 26 души, след като автобус излетя от пътя и се преобърна в дере. Тогава двама министри си подадоха оставките, а от АПИ отчетоха неизправности при ремонта на пътя.

Русинова обясни, че пътните условия могат да бъдат променени, така че водачът дори и да допусне грешка, животът му да бъде съхранен, но не може да бъде променено съзнанието на всички шофьори.

Тя припомни, че две седмици след инцидента край Своге Институтът за пътна безопасност е излязъл с подробен доклад, чиито изводи след това са били потвърдени от прокуратурата с повдигнатите от нея обвинения: "Абсолютен прецедент в България е, че се повдигнаха обвинения на фирмата и на стопанина на пътя".

Института за пътна безопасност прави 24-часов мониторинг на пътя и получават множество сигнали за нарушения и проблеми, които те подават в институциите, отговарящи за състоянието на пътищата и отговарящи за безопасността.