След възстановяването на движението, трафикът към Варна и София ще преминава без ограничение в двете тръби на тунела.

Ремонтираното съоръжение е снабдено с нови осветителни тела, вентилатор, има алтернативно захранване и видеонаблюдение. Пътната част е преасфалтирана, а положената маркировка е шумяща, за да се осигури безопасността на пътуващите.

Министърът напомни, че съоръжението не е ремонтирано от 1984 година.

Само по магистрала "Хемус" по индикативни разчети за 45 км асфалтови дейности за останалите неремонтирани тръби на тунелите и мостовите съоръжения са нужни между 220 и 240 млн. лева, каза Нанков като допълни, че ресурсът ще се отделя постепенно.

По отношение на ремонта на мостовото съоръжение при Витиня министърът напомни, че е стартирало с повече от два месеца закъснение. По тази причина е безсмислено да бъде пуснат тунел "Витиня" при положение, че мостовото съоръжение няма да е готово. По него има работа поне месец и десет дни.